نتیجه مطالعات روی حلقه های کربنی عجیب تصویر ارسالی وب مشخص شد

ماه گذشته تصاویری توسط جیمز وب ثبت و ارسال شد که در آن حلقه های عجیبی به چشم میخورد. این تصویر به حدی عجیب بود که برخی آن را ردپای بیگانگان می دانستند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان مطالعات خود را روی این حلقه های ثبت شده آغاز کردند تا بتواند […]

ماه گذشته تصاویری توسط جیمز وب ثبت و ارسال شد که در آن حلقه های عجیبی به چشم میخورد. این تصویر به حدی عجیب بود که برخی آن را ردپای بیگانگان می دانستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان مطالعات خود را روی این حلقه های ثبت شده آغاز کردند تا بتواند منشأ آن را پیدا کنند. مطالعه اخیر نشان میدهد این حلقه ها امواج کیهانی پفکی هستند که از غبار آلی بوجود آمده اند. پس از آن یک منظومه ستاره ای آن را در سراسر کیهان گسترش داده است.

در این مطالعه برای نخستین بار حرکت غبار بوسیله نور ستاره فراتر از منظومه شمسی بررسی می شود. ستاره WIR140 مسئول ایجاد این تصویر است. در واقع یک منظومه دوستانه ای وجود دارد که چرخش آنها به دور یکدیگر است. یینو هان، ستاره شناس دانشگاه کمبریج و از محققان این مطالعه می گوید: جفت این ستاره شگفت انگیز می تواند مرحله نهایی تکامل ستارگان غول پیکر چیزی حدود ده ها برابر خورشید، را نشان دهد.

ستاره دیگر نیز یک ستاره غول پیکر است که حدود ۲۰ برابر خورشید جرم دارد.ارتباط این دو ستاره باعث ایجاد حلقه های عجیبی شده است که جیمز وب بخشی از آن را ثبت کرده است.

یینو در مورد این تصویر می گوید: این دو ستاره در فاصله زمانی هشت ساله در فاصله ای نزدیک از یکدیگر قرار میگیرند و این نزدیکی باعث ایجاد غبار میشود. در تصویر ثبت شده نیز غبار در حال دور شدن از ستاره است. دیدن این غبار توسط ستاره شناسان عادی است. نکته مهم مربوط به نحوه انتشار این غبار در کیهان است.

وی در ادامه توضیح می دهد: این دو ستاره با قرارگیری در کنار هم بادهای خورشیدی قدرتمند ایجاد می کنند، اما قدرت آن در بین این دو ستاره بیشتر و شبیه طوفان است. با قرارگیری این دو ستاره در یک فاصله مشخص از یکدیگر، ترکیب طوفان ها باعث ایجاد پف هایی از غبار میشود که ما آنها بدین گونه میبینیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال