از سرگیری همکاری ناسا و سازمان فضایی روسیه در ایستگاه فضایی بین المللی

با وجود تحریم های اقتصادی ایالات متحده علیه روسیه به دلیل جنگ در اوکراین این دو کشور همچنان در فضا همکاری‌های خود را ادامه خواهند داد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا و روسکاسموس اخیراً توافقنامه جدیدی را برای همکاری در فضا امضا کردند که در آن آژانس فضایی آمریکا برای ارسال […]

با وجود تحریم های اقتصادی ایالات متحده علیه روسیه به دلیل جنگ در اوکراین این دو کشور همچنان در فضا همکاری‌های خود را ادامه خواهند داد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا و روسکاسموس اخیراً توافقنامه جدیدی را برای همکاری در فضا امضا کردند که در آن آژانس فضایی آمریکا برای ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی امکان استفاده از موشک های روسی سایوز را خواهد داشت. همچنین شرکت اسپیس ایکس نیز از طریق فضاپیمای کرو دراگون می تواند فضانوردان روسی را به ایستگاه بین المللی منتقل کند.

 ناسا برای چندین سال مداوم از موشک های سایوز روسیه برای انتقال فضانوردان استفاده کرده بود. اما پس از دریافت گواهینامه های لازم توسط اسپیس ایکس دیگر نیازی به استفاده از این موشک ها نداشت. اما در این توافق جدید آنها می توانند با همکاری یکدیگر فضانوردان را به فضا ارسال کنند. اولین پرواز مشترک این دو آژانس فضایی نیز قرار است در ماه سپتامبر انجام گیرد.

اولین فضانورد روسی به نام آنا کیکینا همراه کرو دراگون اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی خواهد رفت. از طرفی دو فضانورد از ناسا به همراه یک فضانورد از ژاپن نیز این فضانورد روسی را همراهی خواهند کرد. همچنین یک فضانورد آژانس فضایی ناسا نیز با پرواز سایوز به فضا ارسال میشود. روسکاسموس طی توافق جدید برای ارسال فضانوردان آمریکا برخلاف گذشته مبلغی دریافت نخواهد کرد. این در حالی است که پیش از این ناسا برای هر صندلی حدود ۵۶ میلیون دلار به روسیه پرداخت می کرد.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال