برند ریچارد میل از باریک ترین ساعت مکانیکی خود با قیمت ۱٬۸۸۰٬۰۰۰ دلار رونمایی کرد

برند ریچارد میل از جدیدترین ساعت مکانیکی خود با ضخامت تنها ۱.۷۵ میلی متر به عنوان باریک ترین ساعت جهان رونمایی کرد. در ساخت این ساعت از یک فرآیند دشوار و هنرمندانه استفاده شده است به همین دلیل شاهد یک محصول چشم نواز هستیم. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ساعت جدید برند […]

برند ریچارد میل از جدیدترین ساعت مکانیکی خود با ضخامت تنها ۱.۷۵ میلی متر به عنوان باریک ترین ساعت جهان رونمایی کرد. در ساخت این ساعت از یک فرآیند دشوار و هنرمندانه استفاده شده است به همین دلیل شاهد یک محصول چشم نواز هستیم.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ساعت جدید برند ریچارد میل در نوع خود به عنوان باریک ترین ساعت دنیا دارای رکورد جهانی است. پیش از این نیز بولگاری از ساعت مدل Octo Finissimo Ultra رونمایی کرده بود که قبل از ساعت برند ریچارد میل باریک ترین ساعت باریک دنیا محسوب می شد. پیش از آن نیز در سال ۲۰۱۸ برند پیاژه با مدل Altiplano Ultimate Concept و با ضخامت تنها دو میلیمتر دارای این رکورد بوده است. ساعت جدید ریچارد میل RMUP-01 با همکاری فراری و با ضخامت تنها ۱.۷۵ میلیمتر ساخته شده است و باریک ترین ساعت مچی مکانیکی در جهان به شمار می رود. دلیل اصلی تولید ساعتی با این ضخامت کم نیز نشان دادن تخصص افراد این شرکت بوده است.

اعضای سازنده ریچارد میل با تولید این محصول قصد داشتند تا توانایی های خود را در صنعت ساعت سازی نشان دهند. زیرا ساخت این ساعت همچنین قرار دادن چرخ دنده ها و فنر در این ضخامت کم به تخصص زیادی نیاز دارد.

به گفته سازندگان این ساعت در بدنه آن از تیتانیوم درجه ۵ استفاده شده که به اندازه فولاد استحکام دارد و همچنین نسبت به آلومینیوم نیز دو برابر مقاوم تر است. بدین ترتیب به دلیل استفاده از این ماده این ساعت به راحتی خم نخواهد شد. البته ضخامت کم ممکن است باعث خم شدن این دستگاه شود. اما در صورت خم شدن کارکرد آن از بین خواهد رفت.

 در این ساعت برای ساخت قطعات متحرک داخل با Audemars Piguet Renaud & Papi نیز همکاری شده است. با توجه به این که ضخامت این ساعت بسیار کم است تنها از قطعات مکانیکی در داخل آن استفاده شده است. مهمترین ویژگی این ساعت بسیار نازک مقاومت آن در برابر نفوذ آب تا عمق ۱۰ متری است. تنها ۱۵۰ عدد از این ساعت در جهان تولید می‌شود و قرار است با قیمت هنگفت ۱٬۸۸۰٬۰۰۰ دلار به فروش برسد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال