خطر انقراض گونه‌ها در زمین نسبت به یک میلیون سال پیش ۳۵ برابر شده است

دانشمندان اعلام کردند شماری از گونه‌های مختلف از موجودات زمین و همچنین مهره‌داران در حال انقراض بوده و نسبت به یک میلیون سال پیش این انقراض حدود ۳۵ برابر بیشتر شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اگرچه انقراض حیوانات بخشی از تکامل محسوب می‌شود اما در طول ۱۰۰ سال گذشته حدود […]

دانشمندان اعلام کردند شماری از گونه‌های مختلف از موجودات زمین و همچنین مهره‌داران در حال انقراض بوده و نسبت به یک میلیون سال پیش این انقراض حدود ۳۵ برابر بیشتر شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اگرچه انقراض حیوانات بخشی از تکامل محسوب می‌شود اما در طول ۱۰۰ سال گذشته حدود ۵۰۰ گونه از جانوران ناپدید شده‌اند. دلیل آن نیز تغییرات آب و هوایی و ناتوانی گونه‌ها در سازگاری با این تغییرات محیطی بوده است.

در طول زمان‌های گذشته دوره های خاصی همزمان با انقراض گسترده‌تر گونه‌ها بوده است. در این دوره‌ها که به آن انقراض جمعی گفته می‌شود در مدت زمان نسبتاً کوتاهی حدود ۷۵ درصد از گونه‌ها منقرض می‌شوند. به گفته دانشمندان در حال حاضر زمین در مرحله ششمین رویداد انقراض دسته جمعی قرار داشته و تفاوت آن با دوره‌های قبل این است که فعالیت‌های انسانی ایجاد کننده این دوره بوده است.

مطالعه شگفت انگیز اخیر دانشمندان نشان می‌دهد علاوه بر از دست دادن گونه‌ها تمام سرده‌ها و یا جنس‌های حیوانات نیز از بین می‌روند. این دانشمندان ادعا کردند مهره داران نسبت به یک میلیون سال گذشته ۳۵ برابر بیشتر در حال انقراض هستند. در حالی که اگر فعالیت‌های انسانی وجود نداشت تنها دو سرده در این مدت از زمین ناپدید می‌شدند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال