نقش تایرها در آلودگی محیط زیست در مقابل دود اگزوز خودروها

برخلاف آنچه که تصور میشود دود اگزوز ماشین های بنزینی و دیزلی نقش موثری در آلودگی های محیط زیست بر عهده دارند، تایرهای اتومبیل ها نیز نقش بسیار زیادی درآلودگی محیط زیست بازی می کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از Emissions Analytics، آلودگی تایرها و نقش آنها در تخریب محیط […]

برخلاف آنچه که تصور میشود دود اگزوز ماشین های بنزینی و دیزلی نقش موثری در آلودگی های محیط زیست بر عهده دارند، تایرهای اتومبیل ها نیز نقش بسیار زیادی درآلودگی محیط زیست بازی می کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از Emissions Analytics، آلودگی تایرها و نقش آنها در تخریب محیط زیست می تواند تا 1000 برابر بیشتر از دود اگزوزها باشد. طبق تحقیقاتی که این موسسه در این زمینه انجام داده است ذرات آلوده ای که این تایرها ازخود به جای می گذارند می تواند خطری برای محیط زیست محسوب شود. آلودگی ناشی از فرسایش تایرها در آینده بیشتر مشاهده خواهد شد. زیرا از طرفی با افزایش تعداد ماشین های شاسی بلند که سنگین تر هستند این آلودگی نیز بیشتر خواهد بود و خودروهای الکتریکی نیز بخاطر وزن بالا در سال های آینده این مشکل را تشدید خواهند کرد.

مشکل اساسی در مورد آلودگی های به جا مانده از تایرها نبود قوانین خاصی است که در مورد دود اگزوزها وجود دارد. هنوز هیچ گونه قوانینی در مورد ذرات تایرها و لنت های ترمز توسط هیچ دولتی تصویب نشده است. از جمله عوامل موثر بر میزان ذرات آزاد شده توسط تایرها سطح مسیر، باد تایر و جنس تایر است که می تواند در کاهش این ذرات کمک کند. قوانین جدید و استفاده از تایرهای باکیفیت و همچنین ساخت خودروهای سبک تر در آینده باید به عنوان راهکاری برای کاهش آلایندگی در کارخانه های خودروسازی به کار رود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال