چرخش دو منطقه فعال خورشید به سمت زمین

گروهی از تلسکوپ های خورشیدی داده هایی را منتشر کردند که نشان می دهد دو منطقه فعال خورشیدی به سمت زمین چرخیده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مناطق فعال خورشید باعث افزایش فعالیت آن و همچنین چرخش بخش شرقی آن به سمت زمین شد. پیش از این گروهی به نام شبکه […]

گروهی از تلسکوپ های خورشیدی داده هایی را منتشر کردند که نشان می دهد دو منطقه فعال خورشیدی به سمت زمین چرخیده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مناطق فعال خورشید باعث افزایش فعالیت آن و همچنین چرخش بخش شرقی آن به سمت زمین شد. پیش از این گروهی به نام شبکه نوسان جهانی این مورد را پیش بینی کرده بودند. این گروه شامل شبکه ای از تلسکوپ ها هستند که بطور دائم در حال رصد خورشید و نواحی فعال آن هستند.

بنیاد ملی علوم آمریکا وظیفه اداره گروه شبکه نوسان جهانی را بر عهده دارد. بررسی داده های این شبکه نشان می دهد مناطق فعال خورشید به سمت زمین چرخیده اند و این فرایند باعث افزایش رویدادهای انفجاری به سمت زمین مانند شراره های کلاس M و C خواهد شد.

این در حالی است که شراره های خورشیدی با کلاس M که تاکنون به زمین رسیده اند تنها باعث خاموشی جزئی رادیویی شدند و خطر دیگری را ایجاد نکرده اند.

الکسی پفتسوف، معاون مدیر برنامه های سینوپتیک و رصدخانه ملی خورشیدی که بخشی از شبکه نوسان جهانی را شامل میشود در این مورد گفت: تصویربرداری های این شبکه طی دو هفته اخیر نشان می دهد به زودی دو منطقه فعال خورشیدی به سمت زمین خواهند شد و این موضوع می تواند باعث وقوع شعله های بزرگتر و فعالیت های بیشتر به سمت زمین شود. هشدار در مورد این موضوع همانند هشدار یخبندان در فصل بهار است. اگر پیش بینی در مورد آب و هوا با ابهام همراه خواهد بود اما انجام اقدامات ضروری می تواند کارساز باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال