جنگ روسیه و اوکراین باعث قطعی مسیر اینترنت فیبر نوری ایران شد

روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد ۴۰۰ گیگ ظرفیت اینترنت بین المللی کشور به دلیل قرارگیری در مسیر کشور اوکراین از دسترس خارج شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهدی سالم رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات در توییتر اعلام کرد: 400 گیگ ظرفیت اینترنت بین‌الملل کشور که از […]

روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد ۴۰۰ گیگ ظرفیت اینترنت بین المللی کشور به دلیل قرارگیری در مسیر کشور اوکراین از دسترس خارج شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهدی سالم رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات در توییتر اعلام کرد: 400 گیگ ظرفیت اینترنت بین‌الملل کشور که از مسیر کشور تامین میشده است دچار اختلال و قطعی شده است. هم اکنون بررسی‌های انجام گرفته نشان می‌دهد باید به دنبال دیگر مسیرها و برقراری لینک جایگزین بود.

پیش از این نیز بارها مسیر فیبر نوری در ایران به دلایل مختلف قطع شده بود. یکی از آنها مربوط به محدوده دریایی بین قطر و امارات بود که طی آن ۴۳۰ گیگابایت از ظرفیت پهنای باند بین الملل شرکت زیرساخت دچار اختلال شد. اواخر آذر نیز ۳۰۰ گیگابایت از ظرفیت بین الملل که به وسیله شرکت روس تلکام تامین شده بود دچار اختلال گشته بود و در نهایت در اواخر دی نیز قطعی دو مسیر فیبر نوری در گرجستان باعث قطع هزارگیگ از اینترنت بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت شده بود.

به گفته سالم در صورت تداوم اختلالات مربوط به مسیر شبکه از اوکراین لینک های جایگزین مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ظرفیت این مسیر چهارصد گیگ است که توسط شرکت روس تلکام تامین می شود. به گفته شرکت ارتباطات زیرساخت به دلیل آتش سوزی در مرکز LCT تهران اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت دچار اختلال شده بودند که البته این مشکل برطرف شد. اما روز گذشته نیز طبق اعلان این شرکت مجدداً به دلیل تعمیر و نگهداری این مرکز اینترنت کشور با اختلال همراه بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال