سافاری به هکرها اجازه دسترسی به دوربین و میکروفون محصولات اپل را می دهد

محققان امنیتی باگی در مرورگر سافاری کشف کرده اند که که به هکرها اجازه می دهد تا به دوربین سلفی و میکروفون دستگاه های اپل دسترسی پیدا کنند. امنیت در این مرورگر بارها مورد سوال بوده و تابحال بسیاری از کاربران این امنیت را زیر سوال برده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و […]

محققان امنیتی باگی در مرورگر سافاری کشف کرده اند که که به هکرها اجازه می دهد تا به دوربین سلفی و میکروفون دستگاه های اپل دسترسی پیدا کنند. امنیت در این مرورگر بارها مورد سوال بوده و تابحال بسیاری از کاربران این امنیت را زیر سوال برده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از wired، رایان پیکرن (Ryan Pickren) محقق امنیتی از یک حفره امنیتی در مرورگر سافاری خبر داده است. اپل پس از آگاهی از این موضوع تلاش کرد تا پچ موردنیاز برای برطرف کردن این مشکل را همراه با بروزرسانی ژانویه و مارس 2020 منتشر کند. این محقق می گوید: در این مرورگز از کاربران خواسته می شود تا تنظیمات دسترسی به سایت ها را ذخیره کنند. این امر به هکر کمک می کند تا یک سری دستور را به عنوان آدرس سایت برای سافاری تعریف کند. بدین ترتیب هکر می تواند از طریق یک وبسایت آلوده کنترل وب کم و میکروفون دستگاه را به دست بگیرد.

کلیه سایت های شناخته شده در این مرورگر به این تنظیمات دسترسی دارند. اما هکرها از این خصوصیات مرورگر سوء استفاده می کنند. پیکرن این آسیب را بطور اتفاقی در نحوه مدیریت URL سایت ها توسط سافاری کشف کرده است. در واقع سافاری آدرس تمام سایت ها را با یک نام می شناسد و این دسترسی ها را ب اتمام انها به اشتراک می گذارد. باگ های دیگری که در این مرورگر بوده و هیچ کدام آسیبی برای کاربران در نظر گرفته نمی شده نیز اکنون به کمک هکرها آمده اند. این باگ ها در سیستم حفاظت قرار ندارند و کلیه دستگاههای این شرکت را تحت تاثیر قرار می دهند. البته اپل برنامه های مختلفی برای یافتن آسیب پذیری نرم افزارها آغاز کرده است. به عنوان مثال پیکرن توانست با اثبات این آسیب پذیری در سافاری 75 هزار دلار جایزه دریافت کند.