MWC 2017:رونمایی سامسونگ از تبلت گلکسی تب S3 با چهار بلندگو و قلم S Pen

سامسونگ از مراسم کنگره جهانی امسال موبایل به منظور جلب توجه‎ی عموم به دنیای بدون سر و صدای تبلت‎ها استفاده کرد. تبلت Galaxy Tab S3 یقینا باعث ایجاد هیجانی در این بخش از بازار می‎شود، چون قدرت بالایی دارد و شرکت کره‎ای آن را با ویژگی‎های بسیاری مزین کرده است. از جمله فناوری قلم S […]

سامسونگ از مراسم کنگره جهانی امسال موبایل به منظور جلب توجه‎ی عموم به دنیای بدون سر و صدای تبلت‎ها استفاده کرد. تبلت Galaxy Tab S3 یقینا باعث ایجاد هیجانی در این بخش از بازار می‎شود، چون قدرت بالایی دارد و شرکت کره‎ای آن را با ویژگی‎های بسیاری مزین کرده است. از جمله فناوری قلم S Pen که افراد زیادی را وسوسه خواهد کرد و یک کیبورد مغناطیسی.

این تبلت 9.7 اینچی بدون شک، ظاهری همانند با نسل قبلی خود یعنی Tab S2 دارد ولی قابلیت‎های بهره‎وری آن بسیار افزایش یافته است. به نظر می‎رسد که سامسونگ تصمیم گرفته است تا بهترین تلاش خود را در ساخت یک تبلت اندرویدی 2 در 1 داشته باشد تا کاربران بتوانند کارهای خود را با آن مانند یک لپ‎تاپ انجام دهند. همانند تبلت ویندوزی TabPro S، به سختی می‎توان از همین ابتدا گفت که آیا این تلاش نتیجه‎بخش خواهد بود یا خیر، ولی مشخص است که در ساخت تب S3 هیچ‎گونه کوتاهی نشده است.

از نظر طراحی، تبلت Samsung Galaxy Tab بسیار شیک و آراسته با ظاهری ساده است. از بسیاری از جهات مشابه تبلت 10.1 اینچی Tab A 2016 بوده و برش‎های متقارن و دیگر جزئیات بارز Tab S2 از آن حذف شده است. ابعاد این تبلت 169 در 237.3 در 6 میلی‎متر و وزن آن برای مدل پشتیبانی‎کننده از استاندارد وای‎فای، 429 گرم و برای مدل پشتیبانی‎کننده از شبکه‎ی Cat.6 LTE 435 گرم است. در نمای جلو یک نمایشگر سوپر‎آمولد با رزولوشن 1536 در 2048 پیکسل دیده می‎شود و پشت این تبلت از شیشه ساخته شده است، دوربین‎ برآمدگی ندارد و قاب فلزی تب S3 باعث می‎شود که ظاهر آن به جای تمرکز بر جذاب بودن، تقریبا نشان از سودمند بودن آن دارد. محصول سامسونگ به خوبی در هر مجموعه‎ای خود را جا می‎دهد و می‎درخشد، خواه محیط‎های تجاری باشد، خواه خانگی.

کاربرانی که می‎خواهند این تبلت را برای کارهای تجاری، مولتی‎مدیا یا بازی استفاده کنند، سخت‎افزار توانمندی را پشتیبان خود می‎بینند.

این تبلت اولین پرچم‎دار واقعی سامسونگ در دنیای تبلت‎ها به شمار می‎رود که بعد از مدت‎ها لطف سامسونگ را دریافت کرده است. در قلب آن چیپست اسنپ‎دراگون 820 به همراه 4 گیگابایت رم قرار گرفته است.

نمایشگر آن با ابعاد بزرگی که دارد به خوبی امکان انجام چند کار را به کاربر می‎دهد و سایر قابلیت‎های بارز آن شامل 32 گیگابایت حافظه‎داخلی با پشتیبانی از درگاه اختصاصی میکرو اس‎دی، پشتیبانی از استاندارد باند دوتایی Wi-Fi ac و یک باتری بزرگ 6000 میلی‎آمپرساعتی می‎شود. جالب است که سامسونگ موفق شده است در مقایسه با Tab S2 یک باتری بزرگتر را به همراه اندکی کاهش وزن کلی تبلت، جا دهد.

ظاهر این تبلت هم‎چنین به شکل شگفت‎انگیزی باریک و تنها 6 میلی‎متر است. در جناحین پایینی و بالایی این تبلت 4 اسپیکر دیده می‎شود که توسط شرکت AKG طراحی شده‎اند تا خروجی صدای بی‎نظیری دریافت شود و از این‎نظر آن را بتوان هم‎طراز با آی‎پد‎ پرو اپل قرار داد. ترکیب این 4 اسپیکر با پشتیبانی از HDR 10 بیتی در نمایشگر باعث می‎شود کاربران تجربه‎ی عالی در استفاده از فایل‎های مولتی‎مدیا داشته باشند. از نظر درگاه‎ها شاهد استفاده از یک پورت یو‎اس‎بی نوع C، درگاه هدفون 3.5 میلی‎متری، یک جفت میکروفون برای ضبط صدا و حتی شیار سیم‎کارت در مدل LTE تبلت گلکسی تب اس 3 هستیم. جایگاه این شیار در کنار درگاه میکرو اس‎دی است.

فارغ از سخت‎افزار قوی که این تبلت دارد، سامسونگ هم‎چنین برای افزایش توان دستگاه خود در بحث بهره‎وری یکسری لوازم‎جانبی نیز در نظر گرفته است. حاشیه‎ی کناری این تبلت منزل 6 پین Pogo و یک جفت سوراخ برای اسمبل کردن قطعه‎ی دیگر و هم‎چنین تعدادی آهن‎ربا در زیر است. هدف طراحی آن برای وصل کردن یک کیبورد، به شکل 2 در یک، کاملا مشابه با TabPro S است. ولی این دفعه به جای استفاده از سیستم‎عامل ویندوز 10 شاهد استفاده از اندروید هستیم.

با آن‎که سیستم‎عامل ویندوز از نظر ابزار و نرم‎افزارهای تجاری واقعا برتری دارد ولی سامسونگ نهایت تلاش خود را کرده است تا شکاف بین این دو سیستم‎عامل را بپوشاند و نسخه‎ی سفارشی اندروید این شرکت نیز مفید باشد. پوسته‎ی اندروید براساس اندروید نوقا 7.0 است و پشتیبانی بومی از قابلیت Multi Window یقینا به بهره‎وری بیشتر کمک می‎کند. گرچه، سامسونگ برای افزودن چاشنی بیشتر به ماجرا امکان پشتیبانی از قلم اختصاصی و بی‎نظیر S Pen این شرکت و قابلیت‎های نرم‎افزاری آن را نیز به همراه آورده است.

شما می‎توانید همانند با Apple Pencil و سرفیس پن با قلم سامسونگ طرح‎های خود را بکشید، ویرایش کنید و یا اسناد را امضا کنید. قلم سامسونگ سطح جدیدی از آزادی در ورود فرامین و داده‎ها را فراهم می‎کند.

علاوه بر این، برگشت این قلم را به دنیای تبلت‎ها بایستی به فال نیک گرفت. همچون گلکسی نوت سامسونگ، این قلم بدون باتری است و عملکردی مشابه دارد. تنها این مرتبه سامسونگ آن را بزرگتر ساخته است تا بیشتر شبیه به یک قلم واقعی باشد. این قضیه باعث شده که این قلم در دست بهتر و راحت‎تر جا بگیرد و کاربر روی آن به خوبی کنترل داشته باشد ولی متاسفانه محل مناسبی برای قراردادن و حمل S Pen وجود ندارد. البته اگر کیبورد را تهیه کنید محلی برای نگه‎داشتن قلم دارد (ولی کیبورد جداگانه فروخته می‎شود).

در بخش دوربین شاهد استفاده از یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9، با تک فلاش ال‎ای‎دی در پشت و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با نسبت کانونی f/2.2 هستیم. این دو دوربین باید به اندازه‎ی کافی برای ضبط ویدئوهای کنفرانس‎ها یا گرفتن عکس‎های قابل قبول، قوی باشند.

گفتنی است سامسونگ در مراسم کنگره در بارسلونا از یک جفت دستگاه 2 در 1 ویندوزی به اسم Galaxy Book نیز رونمایی کرد که بزودی با آنها نیز در تک نیوز آشنا خواهیم شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال