صندوق ملی عربستان بخش زیادی از سهام بوئینگ و فیسبوک را خریداری کرد

در دوران شیوع کرونا و با کاهش ارزش سهام برخی از بزرگترین کمپانی های دنیا، صندوق سرمایه گذاری عربستان اقدام به خرید سهام برخی از شرکت های بزرگ نظیر فیسوک و بوئینگ کرده است. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا و به نقل از CNBC، گزارش بورس و اوراق بهادار آمریکا نشان می […]

در دوران شیوع کرونا و با کاهش ارزش سهام برخی از بزرگترین کمپانی های دنیا، صندوق سرمایه گذاری عربستان اقدام به خرید سهام برخی از شرکت های بزرگ نظیر فیسوک و بوئینگ کرده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا و به نقل از CNBC، گزارش بورس و اوراق بهادار آمریکا نشان می دهد در هفته های گذشته سعودی ها با سرمایه گذاری های هنگفت سهام هایی از شرکت بوئینگ به مبلغ 713.7 میلیون دلار و 522 میلیون دلار مربوط به شرکت سیتی گروپ را خریداری کرده اند. در این بین نام شرکت هایی مانند فیسبوک، دیزنی، بانک او آمریکا و شرکت هلدینگ برکشایر هاتاوی نیز به چشم می خورد.

صندوق ثروت ملی عربستان دوران شیوع کرونا را فرصت مناسبی برای خرید سهام شرکت های بزرگ دانسته است. این صندوق ثروتی برابر با 300 میلیارد دلار در اختیار دارد و مدیران آن تلاش دارند تا مدیریت درستی بر این مبلغ داشته باشند. البته خرید سهام در آمریکا برخی از خریدهای این صندوق محسوب می شود. از دیگر اقدامات PIF خرید سهام شرکت نفتی بریتیش پترولیوم بوده است.

پس از خرید سهام این شرکت ها توسط صندوق سرمایه گذاری عربستان سهام این شرکت ها رشد خوبی را تجربه کرده اند که باعث افزایش ارزش آنها منجر شده است. ای نصندوق پیش از این سهام شرکت های نظیر اوبر، لوسید موتورز، توتال و انکویینور را نیز در اختیار داشته است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال