دومین فرودگر قمری ماموریت آرتمیس ۵ توسط بلواوریجین ساخته می‌شود

ناسا اعلام کرد بلواوریجین به عنوان شرکت سازنده دومین فرودگر قمری این آژانس خواهد بود که قرار است فضانوردان را به سطح ماه ببرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا طی اعلامیه بلواوریجین را برنده دومین قرارداد مربوط به ماموریت سیستم فرود انسانی در برنامه آرتمیس دانست. این شرکت طی یک قرارداد […]

ناسا اعلام کرد بلواوریجین به عنوان شرکت سازنده دومین فرودگر قمری این آژانس خواهد بود که قرار است فضانوردان را به سطح ماه ببرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا طی اعلامیه بلواوریجین را برنده دومین قرارداد مربوط به ماموریت سیستم فرود انسانی در برنامه آرتمیس دانست. این شرکت طی یک قرارداد ۳.۴ میلیارد دلاری با ناسا، دومین سیستم فرود روی ماه را توسعه خواهد داد. اولین سیستم مربوط به موشک بزرگ استارشیپ است که شرکت اسپیس ایکس آن را در سال ۲۰۲۱ برعهده گرفت.

بیل نلسون، مدیر ناسا طی نشستی مطبوعاتی اعلام کرد اضافه شدن یک فرودگر دیگر کمک می کند تا از بابت وجود یک سخت افزار دیگر برای مجموعه ای فرودها اطمینان حاصل کنیم. همچنین برای توسعه علم و فناوری روی ماه به آن نیاز خواهد بود.

به گفته بلواوریجین این فرودگر با نام بلو مون پس از توسعه و آزمایش های لازم قرار است در ماموریت آرتمیس ۵ در سال ۲۰۲۹ مورد استفاده قرار بگیرد. جان کولوریس، معاون بخش حمل و نقل این فرودگر در مصاحبه ای اعلام کرد سیستم کامل این فرودگر و ساختار آن پیش از ورود فضانوردان به آن آزمایش خواهد شد. این اتفاق یکسال پیش از ماموریت روی می دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال