دومین پرتاب استارشیپ در کمتر از یک ماه برنامه زمانی دریافت کرد

ایلان ماسک استارشیب را برای پرتاب دوم در کمتر از یک ماه آماده می کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین پرتاب اسنارشیب در تاریخ ۱۵ ژوئن انجام شد. اکنون پرتاب دوم این موشک قدرتمند یک تاریخ رسمی برای پرتاب دوم دارد. قرار است دو ماه پس از این حادثه انجام شود. […]

ایلان ماسک استارشیب را برای پرتاب دوم در کمتر از یک ماه آماده می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین پرتاب اسنارشیب در تاریخ ۱۵ ژوئن انجام شد. اکنون پرتاب دوم این موشک قدرتمند یک تاریخ رسمی برای پرتاب دوم دارد. قرار است دو ماه پس از این حادثه انجام شود.

ایلان کیک در این مورد گفته است به زودی جهان شاهد پرتاب دوم استارشیپ در ماه آوریل خواهد بود. اسپیس ایکس برای این پرتاب مجوزی را در روز دوشنبه به کمیسیون ارتباطات فدرال ارایه کرد. این شرکت درخواست دارد تا مجوز انجام این عملیات در اسرع وقت را دارد.‌البته تنها در بازه زمانی ۱۵ ژوئن تا ۱۵ دسامبر امکان پرتاب وجود دارد.

در این سند آمده است هدف از پرتاب این موشک انجام آزمایش مداری است که نشان می دهد این فضاپیما می تواند از سیاره ما خارج شود. پرتاب اول نیز با همین هدف انجام شده بود. البته این موشک غول پیکر در اولین پرتاب خود نتوانست موفق عمل کند و ۴ دقیقه پس از پرتاب دچار حادثه شد.

البته ماسک این پرتاب را موفقیت آمیز دانسته زیرا او تنها امیدوار به بلند شدن این فضاپیما از سکوی پرتاب بوده است. اکنون نیز این شرکت پیش از انجام پرتاب دوم باید آسیب های ایجاد شده در اثر انفجار عظیم را ترمیم کند.

عملکرد اسپیس ایکس برای از زمان پرتاب اپل تاکنون نامشخص بوده اما ماسک اعلام کرد مهندسان این شرکت داده های مربوط به پرتاب اپل را با هدف تجزیه و تحلیل جمع آوری کرده اند تا در پرتاب دوم از آنها استفاده کنند. ماسک اعلام کرد در حال حاضر چندین موشک استارشیب برای پرتاب آماده شده اند.

در این بین سکوی پرتاب این موشک که پس از پرتاب اول به شکل ویرانه درآمده نیز باید تعمیر شود. طبق گزارش های منتشر شده و تصاویری که از این سکوی پرتاب نمایش داده شده، یک دهانه بزرگ در زیر پایه بتنی پرتاب توسط فضاپیما ایجاد شده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال