بذرهای ارسالی به فضا همراه با فضانوردان ماموریت شنژو به زمین بازگشت

در حالیکه فضانوردان ماموریتش شنژو 12 پس از شش ماه فعالیت به زمین بازگشتند بذرهایی که این فضانوردان با خود به فضا برده بود نیز در این سفر حضور داشته و اکنون به زمین بازگشته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضانوردان چینی حاضر در این ماموریت بذر گیاهانی مانند برنج، قارچ […]

در حالیکه فضانوردان ماموریتش شنژو 12 پس از شش ماه فعالیت به زمین بازگشتند بذرهایی که این فضانوردان با خود به فضا برده بود نیز در این سفر حضور داشته و اکنون به زمین بازگشته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضانوردان چینی حاضر در این ماموریت بذر گیاهانی مانند برنج، قارچ خوراکی و علوفه را به همراه داشتند

یانگ هونگشان از کانال آکادمی علوم کشاورزی چین در مورد بذرهای ارسالی می گوید: این بذر ها توسط برخی سازمان ها مانند دانشگاه کشاورزی و اتحادیه نوآوری صنعت پرورش فضایی در چین تهیه و با اهداف مختلفی نیز اکنون استفاده خواهد شد. یانگ گفت در مجموع ۱۵۸ گرم بذر با این فضاپیما به ایستگاه فضایی ارسال شده بود که بسیاری از آنها شامل دانه های جو دوسر، یونجه و شبدر قرمز و دیگر بذرها بوده است.

 دلیل انتخاب این نوع از بذر ها نیز دانه‌هایی بوده که غنی از پروتئین باشد و بتواند در شرایط سخت محیطی مقاومت کرده و پس از بازگشت نیز بتوان از آن برای کشت معمولی استفاده کرد. اگرچه این بذرها در سفرهای فضایی ممکن است در معرض تشعشعات کیهانی و ریز گرانش قرار بگیرند و در نهایت دارای جهش های ژنتیکی شوند در زمان بازگشت آزمایش های پرورشی روی آنها انجام میگیرد. یکی از این بذرها یونجه است که عملکرد و پروتئین بالایی داشته و می‌تواند در شرایط سخت محیطی زنده بماند. این بذر برای دامپروری و امنیت غذایی در کشور چین بسیار مهم است. از طرفی حمل بذر یونجه به فضا و همکاری با پروژه های هوافضا می تواند روند پرورش آن را در این کشور بسیار تسریع کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال