کاهش شدید قیمت بیت کوین به کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق در این صنعت منجر شد

در حالی که طی هفته های گذشته قیمت بیت کوین افت شدیدی را تجربه کرده است مصرف برق پلت‌فرم‌های بلاک چین نیز به شدت کاهش داشته است. به طوری که آمارهای انجام گرفته نشان می دهد در هفته های اخیر مصرف انرژی بیت کوین بیش از یک سوم کاهش یافته است. به گزارش سرویس اخبار […]

در حالی که طی هفته های گذشته قیمت بیت کوین افت شدیدی را تجربه کرده است مصرف برق پلت‌فرم‌های بلاک چین نیز به شدت کاهش داشته است. به طوری که آمارهای انجام گرفته نشان می دهد در هفته های اخیر مصرف انرژی بیت کوین بیش از یک سوم کاهش یافته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و طبق برآوردهای وب سایت digiconomist.net که توسط الکس د فریس اقتصاددان ارز دیجیتال انجام شده است مصرف انرژی سالانه بیت کوین از تاریخ ۲۱ خرداد تا دوم تیر به شدت کاهش داشته است. به طوری که از ۲۰۴ تراوات ساعت به ۱۳۲ تراوات ساعت رسیده است. اگرچه این رقم نیز بسیار بالا است.

 البته میزان مصرف انرژی در شبکه بیت کوین به ارزش آن نیز بستگی دارد تا ماینرها بتوانند با انگیزه بیشتری به استخراج آن بپردازند. به عنوان مثال در زمانی که قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده بود مصرف برق سالانه بلاک چین است از ۱۸۰ به ۲۰۰ تراوات ساعت تغییر کرد. اما در چند هفته گذشته ارزش بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار رسیده است. البته غیر از بیت کوین اتریوم نیز به همان میزان انرژی نیاز دارد. از طرفی اتریوم نیز طی هفته های گذشته با کاهش قیمت مواجه بوده است و میزان مصرف برق آن نیز از ۹۴ تراوات به ۴۶ تراوات ساعت رسید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال