دستگاه کوچک محقق ایرانی می تواند جایگزین آزمایشگاه شود

محقق ایرانی دانشگاه مک مستر کانادا دستگاهی ساخته که می‌تواند جایگزین آزمایشگاه شود و دیگر نیاز به مراجعه آزمایشگاه نخواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمند ایرانی یک دستگاه آزمایش سریع توسعه داده که می‌تواند عفونت‌های ویروسی و حتی علائم سرطان را بدون نیاز به مراجعه آزمایشگاه شناسایی کرد. با ابداع […]

محقق ایرانی دانشگاه مک مستر کانادا دستگاهی ساخته که می‌تواند جایگزین آزمایشگاه شود و دیگر نیاز به مراجعه آزمایشگاه نخواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمند ایرانی یک دستگاه آزمایش سریع توسعه داده که می‌تواند عفونت‌های ویروسی و حتی علائم سرطان را بدون نیاز به مراجعه آزمایشگاه شناسایی کرد. با ابداع دستگاه جدید دانشمند ایرانی تشخیص بسیاری از بیماری ها نیاز به مراجعه آزمایشگاه نخواهد داشت. می‌توان از دستگاه آزمایش سریع دستی برای تشخیص استفاده کرد.

 لیلا سلیمانی محقق ایرانی به همراه تیم تحقیق دانشگاه مک مستر نوعی دستگاه آزمایش سریع دستی توسعه داده که قادر است نتایج دقیق آزمایشات را در زمانی کوتاه تر از یک ساعت ارائه کند. این دانشمند ایرانی که استادیار فیزیک مهندسی دانشگاه مک مستر است می گوید بیماران می توانند با کمک این دستگاه درمان سریعتری را تجربه کنند. همچنین امکان تشخیص سریع بیماری و جلوگیری از عوارض جدی آن نیز وجود دارد. علاوه بر آن از استفاده غیر ضروری آنتی بیوتیک ها جلوگیری شده و در عفونت های باکتریایی مقاومت باکتریایی کاهش خواهد یافت.

در حال حاضر این دستگاه قادر است عفونت‌های مجاری ادراری را از طریق نمونه تشخیص دهد و محققان تلاش دارند تا امکان شناسایی سایر باکتری ها را نیز به آن اضافه کنند. دستگاه مورد نظر که به اندازه یک درگاه USB است مبتنی بر DNA طراحی شده و شامل یک ریزتراشه است که از طریق آن امکان تشخیص عفونت وجود دارد. نتیجه تحقیق نیز از طریق اتصال این دستگاه به تلفن همراه قابل مشاهده خواهد بود. یکی از مزایای استفاده از این دستگاه کوچک و فشرده بودن آن است که می‌تواند در در بسیاری موارد که دسترسی به آزمایشگاه امکان پذیر نیست استفاده شود.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال