ماهواره کوچک MP42 موفق به ثبت اولین سلفی 4K با زمین شد

اولین تصویر سلفی گرفته شده توسط ماهواره کوچک شرکت NanoAvionics از ارتفاع 550 کیلومتری زمین گرفته شده است که در آن نمایی از بالای دریای مرجانی استرالیا و همچنین منظره ای از زمین با وضوح 4k مشخص است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا،  دوربین GoPro Hero 7 در ماهواره MP42 مربوط به […]

اولین تصویر سلفی گرفته شده توسط ماهواره کوچک شرکت NanoAvionics از ارتفاع 550 کیلومتری زمین گرفته شده است که در آن نمایی از بالای دریای مرجانی استرالیا و همچنین منظره ای از زمین با وضوح 4k مشخص است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا،  دوربین GoPro Hero 7 در ماهواره MP42 مربوط به شرکت NanoAvionics برای تصویربرداری از فضا در این ماهواره قرار داده شده است. این شرکت سازنده طی یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد ماهواره کوچک آنها توانسته یک تصویر 12 مگاپیکسلی در فاصله 550 کیلومتری از زمین ثبت کند. این شرکت می گوید: تصویر ثبت شده اولین سلفی ماهواره ای با وضوح 4K است و در آن یک نظره فراگیر از زمین مشاهده می شود.

این ماهواره که در ماه آوریل و با موشک فالکون 9 به فضا ارسال شده بود دارای دوربین گوپرو است که می تواند تصاویر جالب توجهی تهیه کند. در حالیکه دوربین های معمولی کیفیت خوبی ندارند و حتی برای استفاده در چنین شرایطی بسیار پر هزینه هستند. برای حفظ دوربین در هنگام پرتاب از شرایط سخت محیطی و نوسانات مربوط به خلاء و دما، این دوربین درون یک محفظه مخصوص قرار داده شد. استفاده از این دوربین ها می تواند برخی آسیب های فیزیکی مانند برخورد اجرام یا شهاب سنگ ها را ثبت ک ندو یا در اهداف آموزشی مورد استفاده قرار بگیرند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال