کوچک‌ترین گره مولکولی ساخته شده توسط دانشمندان در گینس ثبت شد

دانشمندان موفق شدند با استفاده از ۵۴ اتم کوچک‌ترین و محکم‌ترین گره مولکولی را بسازند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از محققان به تازگی توانستند کوچک‌ترین و محکم‌ترین گره مولکولی را با اتصال ۵۴ اتم به یکدیگر تولید کنند. این گره مولکولی به دلیل کوچک بودن در کتاب رکوردهای جهانی گینس […]

دانشمندان موفق شدند با استفاده از ۵۴ اتم کوچک‌ترین و محکم‌ترین گره مولکولی را بسازند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از محققان به تازگی توانستند کوچک‌ترین و محکم‌ترین گره مولکولی را با اتصال ۵۴ اتم به یکدیگر تولید کنند. این گره مولکولی به دلیل کوچک بودن در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است. این ۵۴ اتم به صورت یک گره پیوسته به یکدیگر متصل شده‌اند و اتم‌های آن شامل طلا کربن و فسفر است. محققان در این مطالعه گره ساخته شده را با نام Au6 معرفی کردند که با توجه به شش اتم طلا در آن نامگذاری شده است.

پیش از این گروهی از محققان در سال ۲۰۱۷ گره دیگری با ۲۴ اتم ساختند که در کتاب گینس ثبت شده بود. همچنین در سال ۲۰۲۰ گروه دیگری از محققان با استفاده از ۶۹ اتم یک گره با نسبت تقاطع ستون فقرات ۲۳ تولید کردند که در نوع خود رکورددار بود. گره جدید نیز به عنوان کوچک‌ترین و تنگ‌ترین گره مولکولی شناخته می‌شود که توانسته است با شکستن رکورد مربوط به سال ۲۰۲ ۰ در کتاب گینس ثبت شود.

در این کتاب علاوه بر گره مولکولی بزرگترین گره انسانی نیز به ثبت رسیده که توسط ۱۲۳ نفر در سال ۲۰۱۹ ساخته شد. همچنین یک کلاس مهد کودک بزرگترین گره چینی را ساخته است که حدود ۴۰ متر طول و ۱۳۶ متر عرض داشته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال