مدارگرد خورشیدی تصاویر جدیدی از قطب جنوب خورشید منتشر کرد

مدارگرد خورشیدی توانست تصاویر جدیدی از قطب جنوب خورشید به نمایش بگذارد. کاوشگر مدارگرد خورشیدی در ۲۶ مارس و هنگام عبور از کنار این ستاره موفق شد تصاویری با جزئیات زیاد ثبت کند. در این تصاویر یک سامانه پرتاب گاز خورشیدی مشاهده می شود که دانشمندان آن را جوجه تیغی خورشید نامیدند. همچنین در زمان […]

مدارگرد خورشیدی توانست تصاویر جدیدی از قطب جنوب خورشید به نمایش بگذارد. کاوشگر مدارگرد خورشیدی در ۲۶ مارس و هنگام عبور از کنار این ستاره موفق شد تصاویری با جزئیات زیاد ثبت کند. در این تصاویر یک سامانه پرتاب گاز خورشیدی مشاهده می شود که دانشمندان آن را جوجه تیغی خورشید نامیدند. همچنین در زمان گذر این مدارگرد خورشیدی و فاصله نزدیک به خورشید تصاویری از قطب جنوب خورشید نیز ثبت شد .

به گزارش سرویس اخبار نجوم و هوافضا تکنا، برای نخستین بار این تلسکوپ فضایی موفق به ثبت چنین تصاویری از این ناحیه از خورشید شده است. این ناحیه در تولید میدان مغناطیسی خورشید نقش اساسی دارد. دیوید برگمانز فیزیکدان خورشیدی از رصدخانه بلژیک در بیانیه خود در این مورد می گوید: این تصاویر برای ما بسیار هیجان انگیز بود و داده های آن حتی در صورت توقف فعالیت این مدار گرد خورشیدی تا سال ها می تواند برای کشف نکات ذهن ما را مشغول کند.

 در این مدارگرد خورشیدی یک دوربین تصویرگر فرابنفش قوی وجود دارد که می‌تواند خیره کننده ترین تصاویر را ثبت کند. هم چنین پدیده هایی با وضوح بالا در لایه های پایین جو خورشید نیز توسط این دوربین نشان داده می شوند. در بین تصاویر سامانه پرتاب عجیب از گاز سرد و گرم نیز وجود دارد که از سطح خورشید ساخته شده و نام جوجه تیغی خورشیدی روی آن گذاشته شده است. به گفته دانشمندان این جوجه تیغی ها بسیار بزرگتر از شعله های کوچک خورشید است که پیش از این کشف شده بود. قطب جنوب خورشید نیز از گذر نزدیک ثبت شده است. فیزیکدانان خورشیدی تلاش خواهند داشت تا از این تصاویر و بررسی جزئیات آن بتوانند رازهای رفتارهای عجیب خورشید را کشف کنند. در واقع از ماموریت های اصلی مدارگرد خورشیدی نیز بررسی این قطب ها بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال