فضای بین انگشتان پا پشت گوش و ناف مکانی برای حضور میکروب‌های ناسالم

محققان می‌گویند میکروب‌های ناسالم روی پوست انسان معمولاً در مناطقی از جمله پشت گوش، بین انگشتان پا و ناف تجمع کرده و به همین دلیل بهتر است در هنگام استحمام این قسمت‌های بدن بهتر تمیز شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در مطالعات اخیر خود نشان دادند حفظ سلامت پوست از […]

محققان می‌گویند میکروب‌های ناسالم روی پوست انسان معمولاً در مناطقی از جمله پشت گوش، بین انگشتان پا و ناف تجمع کرده و به همین دلیل بهتر است در هنگام استحمام این قسمت‌های بدن بهتر تمیز شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در مطالعات اخیر خود نشان دادند حفظ سلامت پوست از اهمیت زیادی برخوردار است به همین دلیل باید شستشوی پشت گوش و بین انگشتان پا را بهتر از دیگر قسمت‌ها انجام داد.

میکروبیوم یا مجموعه میکروب‌ها ممکن است در بخش‌های مختلف روی پوست بدن انسان در حال زندگی باشند. در این مطالعه مشخص شد ترکیب میکروبیوم روی پوست در مناطق مختلف متفاوت بوده و نوع آنها در مناطق خشک نسبت به ناحیه مرطوب و یا چرب متفاوت است.

حفظ پاکیزگی و تمیزی بخش‌هایی از جمله پشت گوش، بین انگشتان پا و ناف از اهمیت بالایی برخوردار است. این قضیه در مطالعه انجام شده توسط محققان دانشگاه جورج واشنگتن به اثبات رسیده است. با بررسی میکروبیوم‌های پوست و انجام آزمایش‌های مختلف متوجه شدند پوست پشت گوش و لای انگشتان پا و همچنین بخش درونی ناف میتوانند میزبان انواع مختلف باکتری‌ها باشند.

یکی از محققین این مطالعه در این مورد گفته است: مناطق گفته شده نسبت به دیگر بخش‌های سطح پوست کمتر شسته شده و به همین دلیل میتوانند باکتری‌های مختلفی را میزبانی کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال