سازمان فضایی نخستین تصاویر خیام را منتشر کرد

با انتشار برخی از تصاویر گرفته شده توسط ماهواره خیام اکنون این داده ها در دسترس عموم قرار دارند. ماهواره خیام توسط یک شرکت روسی و طبق سفارش ایران ساخته شد. محل قرارگیری این ماهواره در ۵۰۰ کیلومتری زمین است و با استفاده از آن می توان تصویربرداری از زمین را برای استفاده در بخش […]

با انتشار برخی از تصاویر گرفته شده توسط ماهواره خیام اکنون این داده ها در دسترس عموم قرار دارند. ماهواره خیام توسط یک شرکت روسی و طبق سفارش ایران ساخته شد. محل قرارگیری این ماهواره در ۵۰۰ کیلومتری زمین است و با استفاده از آن می توان تصویربرداری از زمین را برای استفاده در بخش های کشاورزی و محیط زیست انجام داد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دقت تصاویر منتشر شده مربوط به ماهواره خیام حدود ۱ متر است که قابل قبول به نظر می رسد.

طبق اعلام سخنگوی سازمان فضایی کشور، این سازمان به زودی تفاهم نامه ای با سازمان نقشه برداری امضا خواهد کرد و در آن امکان استفاده از این تصاویر به سازمان نقشه برداری داده می شود. بنابراین سازمان نقشه برداری اولین سازمان دولتی در بهره برداری از داده های ماهواره خیام است.

این سخنگو به تلاش متخصصان ایرانی در فرآیندهای تثبیت و تست های فنی در فضا اشاره کرد که همگی آنها هرچه سریع تر محقق شدند. نعیمی، مدیر کل بهره برداری از فضا پیش از این اعلام کرده بود که پس از پرتاب ۴ ماه طول می کشد تا داده های این ماهواره به مرحله عملیاتی برسد.

این ماهواره در مردادماه امسال توسط موشک روسی سایوز و از پایگاه بایکانور قزاقستان به مدار زمین ارسال شد. اکنون طبق گفته های قبلی با گذشت ۴ ماه داده های آماده بهره برداری قرار گرفته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال