موشک اسپیس ایکس محموله‌ای از مورچه و آووکادو حمل کرده است

اسپیس ایکس طی بیست و سومین ماموریت خود در دهه اخیر یک محموله حاوی مورچه، آووکادو، گیاهان آزمایشی و یک بازوی رباتیک از ژاپن را به ایستگاه فضایی بین المللی ناسا حمل کرده است. موشک این شرکت روز یکشنبه به فضا رفت و در روز دوشنبه در ایستگاه بین المللی قرار گرفت. به گزارش سرویس […]

اسپیس ایکس طی بیست و سومین ماموریت خود در دهه اخیر یک محموله حاوی مورچه، آووکادو، گیاهان آزمایشی و یک بازوی رباتیک از ژاپن را به ایستگاه فضایی بین المللی ناسا حمل کرده است. موشک این شرکت روز یکشنبه به فضا رفت و در روز دوشنبه در ایستگاه بین المللی قرار گرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس که تاکنون چندین پرواز از مرکز فضایی کندی انجام داده پس از ارسال کپسول دراگون توانست به طور مستقیم روی سکوی اقیانوسی این شرکت به نام A shortfall of Gravitas فرود بیاید.

 طی کپسول حمل شده توسط این موشک ۲ هزار و ۱۷۰ کیلوگرم لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی و غذای تازه برای فضانوردان در ایستگاه فضایی ارسال شد. همچنین گروه دختران پیشاهنگ همراه با این محموله مورچه، میگو و گیاهان آزمایشگاهی را به فضا ارسال کردند. دانشگاه ویسکانسین مدیسون (Wisconsin-Madison) نیز نوعی دانه‌های گیاه از نوع علف هرز گلدار در این محموله به ایستگاه فضایی ارسال کرد تا در تحقیقات ژنتیکی دراین ایستگاه مورد استفاده قرار بگیرد.

بازوی رباتیک ارسالی به ایستگاه فضایی نیز مربوط به یک شرکت نوبنیان ژاپنی است که این بازوی رباتیک آزمایشی را برای انجام آزمایش به درون ایستگاه فضایی ارسال کرده است. قرار است مدل های بعدی این ربات در خلا و برای فعالیت های ماهواره ها مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال