موشک اسپیس‌ایکس در مسیر برخورد به ماه رصد شد

بخشی از موشک اسپیس‌ایکس که به نظر می‌رسد در راه مسیر برخورد با ماه قرار دارد توسط تلسکوپ مجازی رصد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جیانلوکا ماسی توانست با استفاده از تلسکوپ ۴۳ سانتیمتری مجازی در رم قسمتی از موشک شرکت اسپیس ایکس که در مسیر برخورد با ماه قرار دارد […]

بخشی از موشک اسپیس‌ایکس که به نظر می‌رسد در راه مسیر برخورد با ماه قرار دارد توسط تلسکوپ مجازی رصد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جیانلوکا ماسی توانست با استفاده از تلسکوپ ۴۳ سانتیمتری مجازی در رم قسمتی از موشک شرکت اسپیس ایکس که در مسیر برخورد با ماه قرار دارد را مشاهده کند. وی پس از رصد این موشک در بیانیه خود گفته است: با توجه به تداخل نور و ماه امکان ثبت تصویر واضح از پیشران رصدخانه آب و هوای فضای ژرف مشکل بوده است. این پیشران در میان ستاره ها در حال چرخش بوده و به دلیل انعکاس نور به صورت درخشنده در فضا دیده می شود.

 این موشک در زمان پرتاب به دلیل نداشتن سوخت کافی امکان بازگشت به زمین را نداشت. در این ۷ سال نیز در یک مدار غیر قابل کنترل توسط گرانش زمین ماه و خورشید قرار داشته است. طبق محاسبه محققان این موشک در روز چهارم ماه مارس یعنی ۱۳ اسفند طی رویدادی به ماه برخورد خواهد کرد که امکان مشاهده آن از زمین وجود ندارد. اما دو ماهواره در حال گردش به دور ماه به نام مدارگرد شناسایی ماه ناسا و فضاپیمای هندی چانداریان دو می توانند این رویداد را ثبت کنند.

 پیش از این نیز ناسا به طور عمدی در سال ۲۰۰۹ بخشی از موشک را با هدف برخورد به ماه به سطح آن زد. اما برخورد موشک کنونی به طور ناخواسته انجام میگیرد. در ماموریت های ارسال موشک معمولاً مرحله بالایی آن در مداری به دور خورشید و به دور از زمین و ماه ارسال می شود و در پرتاب های نزدیک به زمین نیز معمولاً مرحله بالایی موشک به جو زمین برگشته و در آن می سوزد. طبق محاسبات انجام گرفته بخش بالایی فالکون 9 با جرمی حدود ۴ تن با سرعت ۲.۵۸ کیلومتر بر ثانیه به سطح ماه برخورد خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال