سرعت محاسبات کوانتومی ۴۵ برابر افزایش یافت

دو محقق علوم رایانه دانشگاه UCLA با استفاده از طراحی بهینه در کامپایلر های جدید و  استفاده از مدارها در اجرای برنامه‌های کانتومی توانستند سرعت محاسبات کوانتومی را تا ۴۵ برابر افزایش دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این دو محقق علوم رایانه متوجه شدند کامپایلرهای کنونی باعث می شوند کامپیوتر های […]

دو محقق علوم رایانه دانشگاه UCLA با استفاده از طراحی بهینه در کامپایلر های جدید و  استفاده از مدارها در اجرای برنامه‌های کانتومی توانستند سرعت محاسبات کوانتومی را تا ۴۵ برابر افزایش دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این دو محقق علوم رایانه متوجه شدند کامپایلرهای کنونی باعث می شوند کامپیوتر های کوانتومی به عملکرد بهینه نرسند. به این ترتیب با بهبود طراحی توانستند سرعت محاسبات را در این کامپیوترها تا ۴۵ برابر افزایش دهند. در واقع در این گونه کامپیوترها هر چه عمق مداری که منجر به انجام محاسبات می شود کمتر باشد سرعت محاسبات افزایش خواهد یافت. در واقع مدار های کوچک باعث افزایش محاسبات در کامپیوتر های کنونی می شود. همین موضوع می تواند به بهبود ابزارهای طراحی و یا دستیابی به بهترین طراحی مدار کمک کند.

محقق این پروژه جیسون کنگ در این مورد می گوید: ما تلاش کردیم تا روش اندازه گیری را بهبود ببخشیم و اکنون با شناسایی شکاف بهینگی تلاش خواهیم کرد تا ابزارهای کامپایلر کوانتومی را توسعه دهیم. در این راه به کمک جامعه محققان دنیای کوانتوم نیز نیاز داریم.

معیارهای مورد نظر کنگ و دنیل تن با ۴ ابزار کامپایل کوانتومی مورد آزمایش قرار گرفته است. همچنین معیارها به صورت نامگذاری شده و متن باز توسعه پیدا کرده و در مخزن گیت هاب قابل دسترسی هستند.

کامپیوتر های کوانتومی به دلیل اجرای همزمان حجم بالایی از محاسبات می‌توانند به عنوان رقیبی برای ابررایانه‌های کنونی به شمار رود. اما مشکلات و چالش های بسیاری برای خروج این کامپیوترها از محیط آزمایشگاه وجود دارد. به عنوان مثال هرگونه تغییر دما می‌تواند به علت حساسیت مدارهای کوانتومی در محاسبات منجر شود.

پیش از این کنگ مطالعات بسیاری در مورد بهینه سازی در طراحی مدارهای مجتمع در کامپیوتر های معمولی انجام داده بود و توانسته بود پیشرفت هایی را در سرعت پردازش کامپیوترها کسب کند. در این پژوهش طراحی لایه ها توسعه پیدا کرده و همچنین فاصله بین ترانزیستورها بهبود یافته بودند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال