فصل بهار مریخ در راه است

تصویر جدید مارس اکسپرس از مریخ، این سیاره سرخ را همانند یک سرزمین زمستانی نشان می دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصویر جدید مریخ که توسط کاوشگر مارس اکسپرس ثبت شده شبیه به یک منطقه یخی است که در نزدیکی قطب جنوبی این سیاره با نوارهایی از قرمز و سفید پوشیده […]

تصویر جدید مارس اکسپرس از مریخ، این سیاره سرخ را همانند یک سرزمین زمستانی نشان می دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصویر جدید مریخ که توسط کاوشگر مارس اکسپرس ثبت شده شبیه به یک منطقه یخی است که در نزدیکی قطب جنوبی این سیاره با نوارهایی از قرمز و سفید پوشیده شده است. البته با وجود تداعی منظره برفی بنظر می رسد این منظره نشان دهنده آغاز بهار در نیمکره جنوبی مریخ است.

سال جدید مریخ ۶ روز پیش از آغاز سال نو در زمین اتفاق می افتاد و ۶۸۷ روز زمینی طول می‌کشد. این سیاره نیز مانند زمیت چهار فصل دارد و در فصل زمستان این سیاره سرد و در فصل تابستان گرم است. البته دمای هوا در زمستان این سیاره به منفی ۷۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.

در آن تصویر دو دهانه برخوردی نیز دیده میشود که روی آن لایه های یخ و رسوباتی با نام رسوبات لایه ای قطبی پوشانده شده است.

کاهش یخ ها باعث ظاهر شدن تپه های مرتفع بدون یخ زدگی است که پس از آن در معرض جریان های باد قرار می‌گیرند. به گفته دانشمندان غبار پوشاننده این تپه ها به دلیل اینکه از آتشفشان ها نشات گرفته اند تیره هستند. نقاط تاریکی نیز در تصویر وجود دارد که به گردو بار و جریان گاز خروجی در اثر تصعید یخ دی اکسید کربن مرتبط است.

در منطقه قطبی مریخ تعدادی مشخصه وجود دارد که در اثر تصعید یخ ایجاد شده اند. این ویژگی ها همانند دریاچه های خالی دیده می شوند. آغاز بهار در نیمکره جنوبی از طریق ابرهای مه آلود روی سطح این سیاره قابل تشخیص است. این ابرها حامل یخ بوده و تخت تاثیر توپوگرافی سطح زیرین خود حرکت می کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال