موشک استارشیپ به حل مشکل زباله های فضایی کمک می کند

ایلان ماسک به عنوان مدیر و موسس شرکت اسپیس ایکس و همچنین بنیانگذار سیستم موشکی استارشیپ مدعی شده است که این سیستم می‌تواند به پاکسازی فضا از ۷۶۰ هزار زباله فضایی کمک کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیس ایکس که سیستم موشکی استارشیپ را در اختیار دارد اعلام کرده این موشک […]

ایلان ماسک به عنوان مدیر و موسس شرکت اسپیس ایکس و همچنین بنیانگذار سیستم موشکی استارشیپ مدعی شده است که این سیستم می‌تواند به پاکسازی فضا از ۷۶۰ هزار زباله فضایی کمک کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیس ایکس که سیستم موشکی استارشیپ را در اختیار دارد اعلام کرده این موشک در آینده می‌تواند بسیاری از مشکلات مربوط به زباله های فضایی را حل کند.

خانم گوئین شاتول، مدیرعامل اسپیس ایکس در مصاحبه ای که اخیرا انجام داده عنوان کرده است اگرچه رفتن به سراغ زباله های فضایی و برداشتن آنها کاری آسان نیست اما معتقد هستیم که استارشیپ توانایی انجام این کار را خواهد داشت. وی همچنین اعلام کرده است شرکت اسپیس ایکس برای مقابله با مسئله زباله های فضایی قرار است کل صورت فلکی خود را در ارتفاع کمتری قرار دهد. بنابراین ماهواره های فرسوده پس از فروپاشی به جو زمین سقوط خواهند کرد.

هم اکنون این شرکت 8۲۰ ماهواره فعال در مدار زمین قرار داده است و تاکنون توانسته ۹۰۰ ماهواره اینترنتی استارلینک را پرتاب کند. اختلاف اعداد ماهواره نیز مربوط به ماهواره هایی است که از کار افتاده یا از مدار خارج شده اند. ماهواره های ارسالی این شرکت تا سال ۲۰۲۷ به حدود ۱2 هزار خواهد رسید و حتی در مواردی گفته شده ممکن است این عدد به ۴۲ هزار نیز افزایش پیدا کند.

دنیل اولتروژ، از مرکز استاندارد و نوآوری فضایی در مورد زباله های فضایی می گوید: تعداد زباله های فضایی در حال حاضر بسیار نگران کننده است و احتمال برخورد دو قطعه از آنها با جرم های نزدیک به ۱۰ تن ممکن است خطرات زیست محیطی را نیز به همراه داشته باشد. در حال حاضر تعداد این زباله‌ها به 760 هزار میرسد و تعداد آنها در چهار سال گذشته تقریبا دو برابر شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال