موشک استار شیپ SN20 به عنوان بلند ترین موشک جهان در ژانویه پرتاب میشود

ایلان ماسک زمان پرتاب موشک مریخی استارشیپ SN20 را در ماه ژانویه اعلام کرد. قرار است این موشک به عنوان بلند ترین موشک جهان از مرکز فضایی بوکا چیکار در تگزاس پرتاب شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایلان ماسک اعلام کرد در ماه ژانویه موشک مریخی استارشیپ به عنوان پرقدرت ترین […]

ایلان ماسک زمان پرتاب موشک مریخی استارشیپ SN20 را در ماه ژانویه اعلام کرد. قرار است این موشک به عنوان بلند ترین موشک جهان از مرکز فضایی بوکا چیکار در تگزاس پرتاب شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایلان ماسک اعلام کرد در ماه ژانویه موشک مریخی استارشیپ به عنوان پرقدرت ترین موشک جهان به فضا پرتاب می شود. قدرت پیشرانش موشک مورد نظر دو برابر موشک قبلی و با هدف انجام ماموریت آپولو ناسا توسعه داده شده است.

 به گفته ماسک اولین پرواز مداری موشک در ماه ژانویه انجام خواهد شد و ساخت آن نیز با هدف تولید موشکی چندبار مصرف بوده است. در حال حاضر پیشران مداری مربوط به فضاپیما کامل شده و آزمایشهای آن نیز تا اواخر دسامبر به پایان خواهد رسید. پرتاب آن نیز در ژانویه و پس از آماده سازی سکوی پرتاب و برج پرتاب انجام میشود.

 در این فضاپیما ۳۳ موتور رپتور قرار دارد به طوری که آن را به بزرگترین موشک ساخته شده تاکنون تبدیل کرده است. اسپیس ایکس چندین آزمایش با کمک نمونه‌های اولیه این موشک انجام داده که تنها یکی از آنها موفقیت آمیز بوده است. ایلان ماسک اعلام کرد: احتمال اینکه این پرتاب موفقیت آمیز باشد مشخص نیست. اما خطرات زیادی در پرتاب اولین موشک وجود دارد. اما من معتقدم که در ساخت آن پیشرفت زیادی انجام گرفته است.

 هدف اصلی از ساخت موشک استارشیپ انتقال مردم و محموله در منظومه شمسی است و اکنون این شرکت به دنبال تولید ظرفیتی بالغ بر ۱۰۰ موشک در سال است. با کمک این موشک قرار است مأموریت آرتمیس ناسا نیز انجام گیرد و در آینده وظیفه آن رساندن بشر به مریخ و تشکیل کلونی در سیاره سرخ خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال