تقویت کننده موشک استارشیپ پیش از اولین پرواز منفجر شد

در حالیکه اسپیس ایکس قصد داشت اواخر ماه جاری اولین پرواز مداری استارشیپ را مورد آزمایش قرار دهد تقویت کننده موشک طی یک آزمایش منفجر شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بوستر موشک استارشیپ حین آزمایش منفجر شد. موشک فوق سنگین استارشیپ که قرار است وظیفه سیستم حمل و نقل فضای عمیق […]

در حالیکه اسپیس ایکس قصد داشت اواخر ماه جاری اولین پرواز مداری استارشیپ را مورد آزمایش قرار دهد تقویت کننده موشک طی یک آزمایش منفجر شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بوستر موشک استارشیپ حین آزمایش منفجر شد. موشک فوق سنگین استارشیپ که قرار است وظیفه سیستم حمل و نقل فضای عمیق اسپیس ایکس را در آینده بر عهده داشته باشد طی آزمایشی در تاسیسات استاربیس دچار مشکل شد و همانند یک گلوله آتشین فوران کرد. با وجود اینکه تمام قطعات اطراف موشک ثابت بود اما این تقویت کننده پس از انفجار دود غلیظ منتشر می‌کرد. هنوز علت احتمالی این انفجار مشخص نشده است. اما ماسک اعلام کرد از سوخت برودتی برای تولید نیروی لازم سوپر هوی استفاده شده است. این انفجار در قسمت پایینی بوستر به نام سوپر هوی اتفاق افتاد.

بنیانگذار اسپیس ایکس در توییتر اعلام کرد این انفجار آتش سوزی غیر عمدی بوده و تیم اسپیس ایکس در حال ارزیابی این واقعه است. به گفته وی آزمایش انجام گرفته مربوط به راه اندازی چرخش موتور بود و طبق برنامه ریزی پیش نرفت و به همین دلیل فوران آتش مشاهده شد. در حال حاضر اسپیس ایکس مراحل اماده سازی پوستر برای اولین پرواز آزمایشی را در دستور کار دارد. در صورتی که این بوستر بر اثر این اتفاق خسارت زیادی ندیده باشد احتمالاً چند ماه آینده اولین پرواز آزمایشی مداری استارشیپ انجام می گیرد. موشک استارشیپ دارای مرحله بالایی به نام استارشیپ و مرحله اصلی به نام سوپر هوی است به گفته ماسک در صورت استفاده مجدد از هر دوی این قسمت ها می توان به امکان پذیر بودن استعمار مریخ و دیگر دستاوردهای اکتشافی جاه‌طلبانه امیدوار بود.