شروع موج جدید شیوع کرونا در چین؛ تعداد مبتلایان روزانه بیش از ۱ میلیون نفر

طبق اعلام دولت محلی در یکی از استان های چین به نام چجیانگ، تعداد موارد ابتلا به کرونا در این منطقه روزانه به بیش از یک میلیون نفر می رسد. احتمالا این رقم در آینده دو برابر خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تعداد مبتلایان به کرونا در استان های چین […]

طبق اعلام دولت محلی در یکی از استان های چین به نام چجیانگ، تعداد موارد ابتلا به کرونا در این منطقه روزانه به بیش از یک میلیون نفر می رسد. احتمالا این رقم در آینده دو برابر خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تعداد مبتلایان به کرونا در استان های چین روزانه یک میلیون نفر گزارش میشود. مرکز کنترل بیماری های چین نیز در گزارشی از افزایش آمار مبتلایان در روزهای گذشته خبر داد. بطوری که کارشناسان نسبت به این موجود جدید شیوه کرونا در چین ابراز نگرانی کرده و از دولت این کشور خواستند تا در این مورد با شفافیت بیشتری گزارش دهد. این افزایش ابتلا در حالی شدت می یابد که دولت این کشور سیاست های جدیدی را در قبال شیوع این ویروس اتخاذ کرده است. دولت پکن در ی اعتراض به سیاست های مربوط به کوچید صفر برخی محدودیت های مربوط به شیوع این ویروس را لغو کرده بود.

کمیسیون ملی سلامت در چین افراد بدون علامت در این بیماری را به ثبت نمی رساند. تعداد افراد بدون علامت در استان چجیانگ بیش از سایر استانهاست.

دولت پکن در پی کاهش آمار مرگ و میر بر اثر کوچید ۱۹، دیگر افراد بدون علائم را جزو مبتلایان به این بیماری به حساب نمی آورد. با تغییر تعریف مرگ و میر در اثر کووید ۱۹ ، تنها افراد فوت شده در اثر ذات الریه و مشکلات تنفسی، موارد مذک بر اثر کووید محسوب میشوند.

سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرد وی از کاهش محدودیت های مربوط به شیوع این بیماری در چین ، دیگر آمار مرگ و میر از این بیماری توسط چین منتشر نشده است. به عقیده کارشناسان شیوع مجدد کووید در چین به دلیل ضعف در واکسیناسیون و کارایی نامناسب واکسن های تولید این کشور است.