ماجرای دستگیری کارشناس بیت‌کوین در همراهی با کره شمالی چه بوده است؟

یک کارشناس رمز ارز اتریوم در آمریکا به دلیل مشاوره دادن به کره شمالی در دور زدن تحریم‌ها دستگیر شد. این کارشناس که در یک همایش فناوری در کره شمالی شرکت کرده بود، در سخنرانی خود راه کارهایی را در بلاک‌چین و رمز ارز برای دور زدن تحریم‌ها ارائه داد. خبرهای بعدی حاکی از آن […]

یک کارشناس رمز ارز اتریوم در آمریکا به دلیل مشاوره دادن به کره شمالی در دور زدن تحریم‌ها دستگیر شد. این کارشناس که در یک همایش فناوری در کره شمالی شرکت کرده بود، در سخنرانی خود راه کارهایی را در بلاک‌چین و رمز ارز برای دور زدن تحریم‌ها ارائه داد. خبرهای بعدی حاکی از آن است که این شخص به 20 سال زندان محکوم خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، ویرجیل گریفیث کارشناس پروژه‌های مربوط به رمز ارز اتریوم که شهروند ایالت متحده آمریکا محسوب می‌شود، پس از بازگشت از کره شمالی در فرودگاه دستگیر و در یک دادگاه علنی محاکمه شد. بر طبق اسناد ارائه شده در دادگاه پیش از این گریفیث از شرکت در این کنفرانس رمزارز منع شده بود.

دادستان کل ایالت متحده در این مورد میگوید: این کارشناس با وجود مخالفت‌های بسیار به یکی از کشورهای دشمن ایالت متحده سفر کرده و در آن همایش، چگونگی استفاده از فناوری بلاک‌چین را آموزش داده است. ما اکنون به دنبال قانونمند کردن این موضوع و اجرای قانون علیه افرادی نظیر وی هستیم.

ویرجیل گریفیث به نقص قانون تحریم‌های دولت آمریکا علیه کره شمالی متهم شده است. این فرد سعی کرده تا مسیری را برای تبادل  رمزارز بین دو کره برقرار کند. احتمالا گریفیث در دادگاه به 20 سال زندان محکوم خواهد شد. کنفرانس رمزارز در کره شمالی در 6 ماهه اول سال میلادی برگزار شد و دومین کنفرانس ارز دیجیتال این کشور محسوب میشود. پیونگ یانگ بارها به هک کردن بانک‌ها و صرافی‌های رمزارز متهم شده است. بدین ترتیب گروه‌های هکری در جذب سرمایه در این بازار کمک کرده اند. آمریکا معتقد است که این سرمایه بعدا صرف تولید سلاح و موشک خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال