ماجرای نامه مرکز ملی فضای مجازی به متا و عدم پذیرش مسئولیت این شرکت

طی روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر ارسال نامه ای از سوی مرکز ملی فضای مجازی به متا و مهلت ده روزه برای معرفی نماینده ای در ایران منتشر شد. در این نامه علاوه بر اعتراض نسبت به سو رفتار این پلتفرم از آنها خواسته شد تا در مهلت داده شده یک نماینده مسئولیت پذیر نیز […]

طی روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر ارسال نامه ای از سوی مرکز ملی فضای مجازی به متا و مهلت ده روزه برای معرفی نماینده ای در ایران منتشر شد. در این نامه علاوه بر اعتراض نسبت به سو رفتار این پلتفرم از آنها خواسته شد تا در مهلت داده شده یک نماینده مسئولیت پذیر نیز معرفی کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، درخواست بالای کاربران برای رفع فیلتر اینستاگرام باعث شد تا مسئولان نسبت به آن واکنش نشان دهند. بطوریکه هفته گذشته مرکز ملی فضای مجازی طی نامه ای به متا و خطاب به مارک زاکربرگ، نسبت به سو رفتار این پلتفرم اعتراض کرده و به این شرکت فرصت داد تا در مهلت ده روز تعیین شده یک نماینده رسمی مسئولیت پذیر معرفی کند. همچنین در این نامه به مواردی مانند نشر اخبار کذب، ترویج رفتارهای تبعیض امیز، ترغیب به ناآرامی های اجتماعی، تبعیضات نژادی، قومی و تجزیه طلبی و زمینه سازی برای دیگر جرائم به عنوان موارد اعتراض نام برده شده است.

نویسندگان این نامه نقض اصول اخلاقی توسط اینستاگرام را با مواردی مانند ترویج رفتارهای نامناسب جنسی، در مورد کودکان، ارایه خدمات روسپیگری و آموزش رفتارهای ناهنجار بیان کردند. پس از این موضوع، یکی از نمایندگان مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی از اعلام آمادگی متا برای حضور در ایران خبر داد و گفت احتمالا نماینده ای از این پلتفرم به ایران می آید. پس از انتشار این خبر وزیر ارتباطات نسل به آن واکنش نشان داده و در جلسه هیئت دولت اعلام کرد این موضوع از طرف مرکز ملی فضای مجازی پیگیری شد و اعلام کرد هنوز جوابی از سوی متا داده نشده است. به گفته وی آنچه که نماینده گفته حدس و گمان بوده و باید در این مورد از خودش سوال شود.

البته این داستان به همین جا ختم نشد و متا به نوعی پاسخ این نامه را اعلام کرد. این شرکت چنین پاسخ داد که به درخواست ایران برای معرفی نماینده در تهران اهمیتی نمی دهد و ضمن تأکید سخنگوی این شرکت اعلام کرد: به دنبال مکالمه با مقام های ایرانی نبوده و روی درخواست آنها برای تعیین نماینده در ایران سرگرم نخواهیم شد.

با توجه به اینکه نتیجه ارسال چنین نامه ای از قبل مشخص بود اما این اقدام انجام شد تا تصمیم قطعی گرفته شده به آنهایی که منتظر رفع فیلتر پلتفرم های متا بودند اعلام شود. البته این فیلترینگ مانع از فعالیت کاربران ایرانی در آن نشد و مانند فیلتر شدن تلگرام و توییتر کوچ کاربران را به دنبال نداشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال