روش عجیب دانشمندان در استفاده از چرخ دستی فروشگاه برای تشخیص زود هنگام سکته قلبی

دانشمندان می‌گویند حسگرهای قرار گرفته شده در چرخ دستی های فروشگاه ها می تواند روشی جدید برای تشخیص زود هنگام سکته قلبی باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با وجودی که چرخ دستی‌های درون سوپرمارکت‌ها ممکن است بسیار فرسوده باشد اما به گفته محققان در شناسایی افراد در معرض خطر سکته طرریق […]

دانشمندان می‌گویند حسگرهای قرار گرفته شده در چرخ دستی های فروشگاه ها می تواند روشی جدید برای تشخیص زود هنگام سکته قلبی باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با وجودی که چرخ دستی‌های درون سوپرمارکت‌ها ممکن است بسیار فرسوده باشد اما به گفته محققان در شناسایی افراد در معرض خطر سکته طرریق حسگرهای موجود در دسته‌ها می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

طبق گزارشی که اخیراً بنیاد قلب بریتانیا منتشر کرده است در این کشور از هر ۴۵ نفر یک نفر به مشکلات قلبی دچار شده و طی آن با ایجاد ضربان غیر طبیعی قلب خطر سکته وجود داشته است. در حالی که می توان با تشخیص زود هنگام از بروز حادثه جلوگیری کرد محققان روش جدیدی را برای شناسایی افراد در معرض خطر ایجاد کرده اند. با نصب حسگر های الکتروکاردیوگرام درون دسته های چرخ دستی در فروشگاه می توان قلب بزرگسالان را از نظر ضربان های غیر طبیعی بررسی کرد. آزمایش این روش نیز ۴ فروشگاه در طول سه ماه و با حضور ۲۱۵۵ بزرگسال انجام شد.

این افراد برای آزمایش دسته‌های چرخ دستی را به مدت ۶۰ ثانیه نگه داشتند در صورت دریافت نشانه‌های فیبرلاسیون دهلیزی توسط حسگرها روی دسته به صورت یک ضربدر قرمز روشن می‌شد در نهایت نیز داده‌های به دست آمده برای افراد بالقوه برای ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی توسط یک متخصص قلب بررسی شد در این بین ۵۹ شرکت کننده به به این بیماری دچار بودند که ۳۹ نفر از آنها از بیماری خود اطلاع نداشتند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال