مطالعه دانشمندان در مورد آلودگی هوا نشان میدهد منطقه امنی وجود ندارد

دانشمندان اخیرا مطالعه ای را در زمینه آلودگی هوا انجام داده اند. به گفته آنان تنها ۰.۰۰۱ درصد از جمعیت جهان در منطقه امن از نظر سازمان بهداشت جهانی قرار دارند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان می گویند منطقه امنی از نظر آلودگی هوا در جهان وجود ندارد. در این بین […]

دانشمندان اخیرا مطالعه ای را در زمینه آلودگی هوا انجام داده اند. به گفته آنان تنها ۰.۰۰۱ درصد از جمعیت جهان در منطقه امن از نظر سازمان بهداشت جهانی قرار دارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان می گویند منطقه امنی از نظر آلودگی هوا در جهان وجود ندارد. در این بین تنها یک هزارمِ درصد از جمعیت جهان نسبت به ریز ذرات موجود در هوا در سطح ایمن تری قرار دارند. از طرفی به دلیل نبود ایستگاه های پایش آلودگی هوا و اطلاعات کافی در مورد قرار گیری مردم در معرض pm2.5 وجود ندارد. البته مطالعه اخیر یک نقشه تحلیلی تهیه کرده است که در آن توزیع جهانی pm2.5 را نشان می دهد.

مطالعه اخیر اطلاعات مهمی را در مورد وضعیت آلودگی هوای باز و تاثیر آن بر سلامت مردم ارائه می کند. این داده‌ها می‌تواند برای سیاست گذاران و نمایندگان آنها در بخش بهداشت عمومی و پژوهشگران درک بهتری را ایجاد کند. اثرات کوتاه مدت و بلند مدت آلودگی هوا بر سلامتی نیاز به اقدام و عمل برنامه‌های مختلف دارد.

پروفسور یومین گو که رهبری این مطالعه را برعهده دارد در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد در این مطالعه از فرایند یادگیری ماشینی جدید برای ادغام اطلاعات هواشناسی و زمین شناسی و محاسبه غلظت روزانه pm در سطح جهان استفاده شده است. این گروه از پژوهشگران با کمک این رویکرد سلول هایی را از شبکه جهانی بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹ ایجاد کردند. تمرکز آنها روی مناطق بالاتر از ۱۵ میکروگرم بوده است. این مقدار حد نصاب ایمن از نظر سازمان بهداشت جهانی محسوب می شود.

پژوهشگران می گویند طی دو دهه اخیر تا سال ۲۰۱۹ سطوح آلودگی روزانه در اروپا و آمریکای شمالی روند کاهشی داشته است. اما مناطقی مانند جنوب آسیا، استرالیا، نیوزیلند، آمریکای مرکزی تا ۷۰ درصد در روزهای خارج از حد ایمن قرار داشته اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال