موفقیت پروژه ژنراتور غذایی برای تبدیل پلاستیک به پروتئین خوراکی

پروژه دانشمندان برای تبدیل پلاستیک به پروتئین خوراکی توانست جایزه ۱.۱۸ میلیون دلاری را دریافت کند. در این پروژه یک ژنراتور غذایی ابداع شد که وظیفه تبدیل پلاستیک را برعهده دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان تلاش کردند تا به روش‌های مختلف مشکل پلاستیک را حل کنند. با توجه به این […]

پروژه دانشمندان برای تبدیل پلاستیک به پروتئین خوراکی توانست جایزه ۱.۱۸ میلیون دلاری را دریافت کند. در این پروژه یک ژنراتور غذایی ابداع شد که وظیفه تبدیل پلاستیک را برعهده دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان تلاش کردند تا به روش‌های مختلف مشکل پلاستیک را حل کنند. با توجه به این که این معضل هر روزه در حال رشد است، دانشمندان پروژه ای را ارائه کردند که در آن با استفاده از باکتری ها می توان بطری های پلاستیکی را به وانیل تبدیل کرد.

دانشمند با استفاده از این روش توانستند در مسابقه موسوم به Future Insight 2021  شرکت کرده و جایزه ۱.۱۸ میلیون دلاری را دریافت کنند. این دو دانشمند به نام های تینگ لو، استاد مهندسی زیست از دانشگاه ایلینوی و استفان تکمان از دانشگاه فنی میشیگان هستند.

 هدف است این پروژه نیز تجزیه پلاستیک و تبدیل آن به پودر پروتئین بوده است. آن ها توانستند فرآیند تبدیل سطل زباله پلاستیکی با پودر پروتئین در اثر گرمای زیاد و ترکیب مواد شیمیایی را با موفقیت انجام دهند. نام این پروژه ژنراتور مواد غذایی بوده است. یکی از این دانشمندان گفته است: در این روش از ارگانیسم های طبیعی مهندسی شده برای تبدیل به غذا استفاده شده است. این ارگانیسم ها وظیفه تجزیه پلاستیک ها و زیست توده گیاهی غیرخوراکی را برعهده دارد. این جایزه می‌تواند به ما کمک کند تا تحقیقات بیشتری را با هدف دریافت پاداش بالا با سرعت بیشتری انجام دهیم.

تحقیقات در آینده می‌تواند روش هایی برای تبدیل زباله پلاستیکی و زیست توده های غیر خوراکی بوجود آورد. با استفاده از راکتور های پردازشی و گرما می توان این زباله های پلاستیکی را تجزیه کرد. سپس محصول نهایی با جمعی از باکتری ها در یک مخزن قرار می گیرند که آنها را به پروتئین های خوراکی تبدیل کرده و سپس خشک می شوند. مواد به دست آمده حاوی مواد مغذی مورد نیاز بدن خواهد بود که علاوه بر فواید زیاد غیررسمی نیز هست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال