پرواز موفقیت آمیز اولین هواپیمای مسافربری تمام الکتریکی در دنیا

هواپیمای Alice به عنوان اولین هواپیمای مسافری تمام الکتریکی در دنیا توانست اولین پرواز آزمایشی خود را به مدت ۸ دقیقه با موفقیت به پایان برساند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ساخت هواپیماهای الکتریکی با هدف رسیدن به انتشار کربن صفر در پرواز های هوایی آغاز شد و اکنون اولین هواپیمای مسافری […]

هواپیمای Alice به عنوان اولین هواپیمای مسافری تمام الکتریکی در دنیا توانست اولین پرواز آزمایشی خود را به مدت ۸ دقیقه با موفقیت به پایان برساند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ساخت هواپیماهای الکتریکی با هدف رسیدن به انتشار کربن صفر در پرواز های هوایی آغاز شد و اکنون اولین هواپیمای مسافری تمام الکتریکی توانست در یک پرواز آزمایشی حدود ۸ دقیقه پرواز کند. شرکت سازنده این هواپیما به نام Eviation روز گذشته پرواز آزمایشی این هواپیما را از فرودگاه بین المللی با موفقیت به پایان رساند. هواپیمای Alice توانست در این پرواز به ارتفاع ۱۰۶۷ متری برسد.

مدیر عامل این شرکت پس از پرواز آزمایشی اعلام کرد ما آغاز کننده نسل بعدی هوانوردی هستیم و توانستیم Alice را با موفقیت به آسمان ببریم.اکنون مردم به هوانوردی به صرفه پاک و پاینده به چه صورت است. این دستاورد رهبری نوآوری در سفرهای هوایی پایا را به دنبال دارد و در آینده حمل مسافر و بار بر عهده آن خواهد بود.

با وجود پرواز موفقیت آمیز هنوز راه زیادی تا پیاده سازی هچکانل وجود دارد. این هواپیما تنها نمونه ای از یک هواپیمای تمام الکتریکی به حساب می آید و مجوز های لازم را نیز دریافت نکرده است. شرکت سازنده نیز باید آزمایش های بسیاری روی این هواپیما انجام دهد تا در نهایت بتواند تائیدیه های لازم را از اداره هوانوردی فدرال آمریکا دریافت کند. طبق ادعای شرکت Eviation کلیه مراحل قانونی تا سال ۲۰۲۶ به اتمام می رسد.

از مشخصات این هواپیما می توان به حمل ۹ مسافر وجود دو سیستم پیشران اشاره کرد که آن را قادر میسازد تا ۴۶۳ کیلومتر پرواز کند‌. همچنین امکان حمل ۸۳۶۴ کیلوگرم بار توسط این هواپیما وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال