خورشید باعث تعویق پروژه های جاری در سیاره مریخ شد

کلیه پروژه های جاری در سیاره مریخ به دلیل خورشید به صورت موقت به تعویق می افتد.بطوری که کلیه مریخ‌نورد های سطح این سیاره در حالت ایمن و به خواب موقت خواهند رفت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آژانس های فضایی که اکنون مریخ نورد های خود را روی سیاره سرخ گذاشته […]

کلیه پروژه های جاری در سیاره مریخ به دلیل خورشید به صورت موقت به تعویق می افتد.بطوری که کلیه مریخ‌نورد های سطح این سیاره در حالت ایمن و به خواب موقت خواهند رفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آژانس های فضایی که اکنون مریخ نورد های خود را روی سیاره سرخ گذاشته اند باید تحقیقات خود را برای مدتی تعطیل کنند. در حال حاضر آژانس فضایی ناسا با سابقه طولانی و آژانس فضایی چین به تازگی مریخ‌نورد های خود را روی سیاره سرخ متمرکز کردند.

به دلیل رویداد مقارنه خورشیدی مریخ کلیه مریخ نورد های حاضر بر روی این سطح سیاره در حالت ایمن قرار داده شد. این رویداد همان قرارگیری خورشید میان زمین و مریخ است که از همه ارتباطات مستقیم جلوگیری خواهد کرد. به همین دلیل ادامه فعالیت مریخ‌نوردها تا زمانی که زمین و مریخ در دید یکدیگر باشند به تعویق می افتد. البته این رویداد تنها ۱۴ روز ادامه خواهد داشت. اما بسیاری نگران ادامه ارتباط با کاوشگرها در سیاره مریخ و یا سیارات دیگر هستند.

 در هر صورت به دلیل وجود تشعشعات یونیزه کننده خورشید امکان ارسال سیگنال به مریخ نوردها و ارتباط با آنها امکان پذیر نیست و در صورت ارسال سیگنال در این ارتباط ممکن است مختل یا خراب شود. برای استفاده از مریخ نورد هایی مانند استقامت به دستورات بسیار دقیق نیاز است و سیگنال اختلالی موجب خرابی و یا دیگر اقدامات خطرناک خواهد شد. به همین در این ناسا ارسال سیگنال را تا پایان این رویداد به تعویق خواهد انداخت.

آژانس فضایی چین نیز اعلام کرد دو کاوشگر خود را در زمان مقارنه خورشیدی مریخ در حالت ایمن خواهد گذاشت و تا پایان رویداد کلیه کارهای علمی نیز متوقف خواهد شد. البته دسترسی به این مریخ نوردها به معنی عدم فعالیت این کاوشگرها نخواهد بود. به طوری که ناسا چندین ماموریت را برای هفته های آینده به مریخ نورد اعلام کرد و همچنان وضعیت سلامتی توسط استقامت به ناسا گزارش داده می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال