خورشید در روز سه شنبه ۳۱ خرداد در نقطه انقلاب تابستانی قرار می گیرد

به گفته مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران خورشید در ظهر روز سه شنبه ۳۱ خرداد به نقطه انقلاب تابستانی میرسد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مسعود عتیقی مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران اعلام کرد در تاریخ ۳۱ خرداد خورشید در طرفین نقاط اعتدال یا نقاط انقلابین قرار می‌گیرد که به انقلاب تابستانی […]

به گفته مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران خورشید در ظهر روز سه شنبه ۳۱ خرداد به نقطه انقلاب تابستانی میرسد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مسعود عتیقی مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران اعلام کرد در تاریخ ۳۱ خرداد خورشید در طرفین نقاط اعتدال یا نقاط انقلابین قرار می‌گیرد که به انقلاب تابستانی معروف است. در این زمان خورشید به علت قرارگیری روی نقطه ای از کره زمین در حدود ۲۳.۵ درجه به سمت شمال استوا عمود می تابد و پس از آن نیز به سمت نقطه اعتدال پاییزی حرکت کرده تا پس از پاییز و در انتهای فصل به نقطه انقلاب زمستانی برسد.

 به گفته عتیقی قرار گرفتن خورشید در این نقاط و یا همان کمترین فاصله از خورشید دلیل گرمای تابستان و سرمای زمستان نیست و تنها انحراف محوری 23.5 درجه زمین و سپس مایل تابیدن خورشید و یا تابش عمود آن به زمین در تابستان باعث گرم شدن و یا سرد شدن هوا میشود.

 در ساعت ۱۳ و ۴۳ دقیقه روز سه شنبه ۳۱ خرداد پس از رسیدن خورشید به نقطه انقلاب تابستانی تابستان آغاز خواهد شد. البته ساکنان نیمکره جنوبی در همین شرایط آغاز فصل زمستان را تجربه خواهند کرد. شب اول تابستان به عنوان کوتاه ترین شب و روز اول تابستان نیز بلندترین روز سال محسوب می شود. سپس مجدداً طول روز کاهش پیدا کرده و طول شب اضافه خواهد شد. یکی از مهمترین نکات جالب در مورد این موضوع تطابق آن با تقویم ایرانی است که آغاز هر فصل در ابتدای ماه های خورشیدی قرار می گیرد در حالی‌که در گاهشمار میلادی چنین چیزی نیست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال