شورای عالی مبارزه با پولشویی افتتاح حساب غیرحضوری را تایید کرد

طبق مصوبه امروز کلیه افراد امکان افتتاح حساب غیر حضوری و آنلاین را خواهند داشت. شورای عالی مبارزه با پولشویی با لغو تمامی محدودیت ها از جمله احراز هویت برخط به بانک ها دستور داد تا در این زمینه بدون هیچگونه دغدغه‌ای فعالیت کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از اواسط بهمن […]

طبق مصوبه امروز کلیه افراد امکان افتتاح حساب غیر حضوری و آنلاین را خواهند داشت. شورای عالی مبارزه با پولشویی با لغو تمامی محدودیت ها از جمله احراز هویت برخط به بانک ها دستور داد تا در این زمینه بدون هیچگونه دغدغه‌ای فعالیت کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از اواسط بهمن ماه طبق مدیریت کل مقررات مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی و به استناد تبصره ۳ ماده ۹۱ آیین مبارزه با پولشویی کلیه افرادی که تا به حال به صورت حضوری فرایند شناسایی در بانکها را طی نکرده باشند امکان افتتاح حساب غیرحضوری را نخواهند داشت. به همین دلیل معاون فناوری های نوین بانک مرکزی به دنبال حذف این محدودیت و امکان افتتاح حساب آنلاین بوده است.

هم اکنون با توییت مدیر روابط عمومی بانک مرکزی و مصوبه امروز این شورا امکان افتتاح حساب آنلاین برای بانک ها فراهم شده است. علاوه بر آن کلیه بانک ها اجازه دارند دیگر خدمات پایه بانکی را نیز به صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور فیزیکی مشتری ارائه کنند. کلیه عملیات های مذکور از طریق امضای دیجیتال و روش های بیومتریک با هدف احراز هویت مشتریان انجام خواهد گرفت. البته پیش از این ممنوعیت احراز هویت غیرحضوری برای خدمات پایه وجود داشت که با پیشنهاد شورای عالی مبارزه با پولشویی از آیین‌نامه اجرایی این قانون حذف شد. هم اکنون با اجرایی شدن تصویب دستورالعمل ای از سوی شورا فعالیت نئو بانک ها به صورت آنلاین بدون هیچگونه دغدغه‌ای انجام خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال