شورای عالی فضای مجازی درخواست راه اندازی مرورگر بومی را مطرح کرد

شورای عالی فضای مجازی پس از اعلام افزایش ارائه خدمات دولت روی پیام رسان های داخلی خواستار راه اندازی مرورگر های داخلی و موتور های جستجو بومی شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اعضای شورای عالی فضای مجازی طی جلسه ای در روز گذشته که همراه با ریاست جمهوری برگزار شد اعلام […]

شورای عالی فضای مجازی پس از اعلام افزایش ارائه خدمات دولت روی پیام رسان های داخلی خواستار راه اندازی مرورگر های داخلی و موتور های جستجو بومی شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اعضای شورای عالی فضای مجازی طی جلسه ای در روز گذشته که همراه با ریاست جمهوری برگزار شد اعلام کردند با توجه به افزایش کاربران پیام‌رسان‌های داخلی طی ماه های اخیر باید خدمات دیجیتال دولتی روی این پلتفرم ها نیز افزایش پیدا کند. از طرفی آنها به ایجاد مرورگر داخلی نیز تاکید کردند.

 طبق گزارش منتشر شده در سایت پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اعضای این شورا با بررسی حوزه های زیرساختی درخواست راه اندازی مرورگر داخلی را دارند. از طرفی وزیر ارتباطات نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات ارائه کرد. در این گزارش آمده است این شبکه با ۴۳ درصد پیشرفت توانسته است بسیاری از اهداف را پشت سر بگذارد. همچنین اعلام شد احتمالاً این شبکه تا پایان سال حداقل به ۶۶ درصد پیشرفت خواهد رسید.

در این جلسه به موضوع گسترش شبکه فیبر نوری در کشور نیز پرداخته شد و قرار شد سطح تحت پوشش این شبکه افزایش پیدا کند. طبق درخواست رئیس مجلس از شورای عالی فضای مجازی در زمینه طرح مدیریت فضای مجازی و طرح صیانت در این جلسه از این موضوع صحبتی به میان نیامد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال