فناوری تحریک مکانیکی مغناطیسی مغز امکان قابلیت کنترل از راه دور آن را فراهم می کند

برخی اختلالات عصبی میتوانند از طریق تحریک و کنترل سلول های مغز درمان شوند. به همین دلیل دانشمندان نوعی میکرو ذرات مغناطیسی برای آزمایش روی موش ها ساخته اند که مانند یک کلید مکانیکی می‌تواند سول‌های مغزی را کنترل کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحقیقات مرتبط با کنترل سلول های بدن […]

برخی اختلالات عصبی میتوانند از طریق تحریک و کنترل سلول های مغز درمان شوند. به همین دلیل دانشمندان نوعی میکرو ذرات مغناطیسی برای آزمایش روی موش ها ساخته اند که مانند یک کلید مکانیکی می‌تواند سول‌های مغزی را کنترل کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحقیقات مرتبط با کنترل سلول های بدن پیش از این در شاخه دیگری به نام اپتوژنتیک نیز انجام گرفت که در آن با قرار دادن ژن ها در تماس با یکدیگر باعث افزایش حساسیت آنها و تحریک آنها برای تسکین درد یا درمان فلج و بازیابی بینایی میشد.

این تحقیقات به همراه یک مورد موفقیت‌آمیز در استفاده از اپتوژنتیک سال گذشته انجام گرفت که در آن از این روش برای ترمیم نسبی بینایی استفاده شد. اما برای استفاده از این فناوری در بخش بالینی به اصلاح ژنتیکی سلول‌ها نیاز است که مراحلی دشوار و پیچیده دارد. به همین دلیل تیمی از دانشمندان در دانشگاه UCL تلاش کردند تا برای رسیدن به کنترل مغز از میکرو ذرات مغناطیسی استفاده کنند.

دکتر ییچائو یو سرپرست این تیم تحقیقاتی می‌گوید: در فناوری جدید با کمک ذرات مغناطیسی می توان فعالیت سلول‌های مغزی را از راه دور و دقیق کنترل کرد. از مزیت های این فناوری عدم استفاده از هیچ گونه دستگاه یا ژن خارجی یا وارد کردن آن درون مغز است.

با کمک ذرات مغناطیسی سلول های مغزی به نام آستروسیت تحریک می شوند. این سلول ها فعالیت مدارهای عصبی مغز را نیز کنترل می‌کنند. پروفسور مارک لیتگو نویسنده اصلی مقاله می گوید: سلول های آستروسیت بسیار به لمس حساس هستند. به همین دلیل توسط میکرو ذرات مغناطیسی مورد هدف قرار می‌گیرند. با کنترل این سلول ها ابزار جدیدی خواهیم داشت که می‌توانیم اختلالات مغزی و فعالیت های عصبی را شناسایی و کنترل کنیم. سپس درمان بیماری‌های ناشی از این اختلالات مانند افسردگی آسان خواهد بود. این فناوری با نام تحریک مکانیکی مغناطیسی با کمک میکرو ذرات مغناطیسی که از آنتی بادی ها پوشانده شده اند کنترل آستروسیت ها با استفاده از آهنربا را فراهم می کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال