پرواز آزمایشی کپسول استارلاینر بوئینگ به تعویق افتاد

طبق اعلان شرکت بوئینگ پرواز آزمایشی کپسول استارلاینر که قرار بود در ابتدای سال جدید انجام گیرد تا ماه فوریه انجام نخواهد شد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت بوئینگ قصد داشت در ابتدای سال ۲۰۳۰ کپسول سرنشین دار استارلاینر را بصورت آزمایشی به فضا ارسال کند. اما اکنون بنابر اعلام مقامات […]

طبق اعلان شرکت بوئینگ پرواز آزمایشی کپسول استارلاینر که قرار بود در ابتدای سال جدید انجام گیرد تا ماه فوریه انجام نخواهد شد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت بوئینگ قصد داشت در ابتدای سال ۲۰۳۰ کپسول سرنشین دار استارلاینر را بصورت آزمایشی به فضا ارسال کند. اما اکنون بنابر اعلام مقامات این شرکت و همچنین ناسا این پرواز آزمایشی به تاخیر افتاده است. این پرواز پس از تاخیر چندساله و همچنین چندین ماموریت آزمایشی بدون سرنشین انجام می‌گیرد. بوئینگ قصد دارد با کمک این کپسول فضانوردان ناسا را به فضا بفرستد. این تاخیر به دلیل برنامه شلوغ رفت و آمد به ایستگاه فضایی بین‌المللی ۵ هفته به تاخیر افتاد. البته این زمان کمک میکند تا پردازش بیشتری برای رفع مشکلات احتمالی در رانش گرهای فضاپیما که پیش از این در آزمایش پرواز مداری بدون سرنشین ایجاد شده بود انجام  گیرد.

مارک ناپی مدیر این ماموریت پیش از این اعلام کرده بود زباله های فضایی ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی برای رانش گرها شود. وی پیش از این از آمادگی کامل این فضاپیما برای ماموریت خود خبر داده بود. بنابر اعلام بوئینگ این کپسول در ماه نوامبر در کارخانه بوئینگ و در مرکز فضایی کندی با اتصال به ماژول خود برای پرتاب آماده می شود. به گفته ناسا در ۶ هفته اول سال میلادی جدید پروازهای سرنشین دار زیادی به ایستگاه فضایی انجام خواهد شد. به همین دلیل  ماموریت استارلاینر به عنوان ماموریت کوتاه مدت برنامه ریزی شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال