آزمایش سیستم قطار هایپرلوپ چین با موفقیت به پایان رسید

چین از یک سیستم قطار شبیه به هایپر لوپ رونمایی کرد که در مرحله آزمایش قرار دارد. در این سیستم قطار در محیطی با خلا کم و در یک تونل شبیه به لوله حرکت می کند. سیستم Hyperloop به سیستم حمل و نقل پرسرعت گفته میشود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیستم […]

چین از یک سیستم قطار شبیه به هایپر لوپ رونمایی کرد که در مرحله آزمایش قرار دارد. در این سیستم قطار در محیطی با خلا کم و در یک تونل شبیه به لوله حرکت می کند. سیستم Hyperloop به سیستم حمل و نقل پرسرعت گفته میشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیستم هایپر لوپ در حالت تئوری می تواند برای حمل مسافر و کالا با سرعت زیاد در لوله های بلند مورد استفاده قرار بگیرد. محققانی از دانشگاه شمالی چین آزمایش سیستم جدید حمل و نقل را با موفقیت پشت سر گذاشتند. این سیستم می تواند با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند که در نوع خود دستاورد مهمی محسوب میشود.

در گزارشی که در این باره منتشر شده آمده است آزمایش مورد نظر در خط آزمایشی ۲ کیلومتری داتونگ و در استان شانسی انجام گرفت. همچنین این دانشگاه با همکاری پژوهشکده علوم و صنعت هوافضای چین یک آزمایشگاه مشترک برای آزمایش های محیط های با خلا کم راه اندازی کرده است.

آزمایش کنونی نیز اولین آزمایش این آزمایشگاه محسوب می‌شود که با موفقیت به پایان رسید. اکنون مسئولان این آزمایشگاه قصد دارند یک مسیر آزمایشی ۶۰ کیلومتری بسازند تا بتوانند وسائل نقلیه مانند قطارها را با سرعتی معادل ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت مورد آزمایش قرار دهند. هایپرلوپ را تا حدودی می توان محصول فکری ایلان ماسک دانست. وی طی همکاری با یک شرکت تونل زنی یک مسیر آزمایشی برای مسابقات هایپرلوپ راه اندازی کرده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال