سرقت اطلاعات 29 هزار کارمند فیسبوک پس از یک ماه علنی شد

فیسبوک از سرقت اطلاعات مربوط به 29 هزار کارمند این شرکت خبر داد. این اطلاعات بر روی چند هارددیسک ذخیره شده بود. اطلاعات به سرقت رفته شامل شماره حساب، نام کامل و چهار رقم آخر شماره تأمین اجتماعی، مقدار حقوق، مزایا، پاداش و دیگر اطلاعات مربوط به 29 هزار کارمندی بوده است که در سال […]

فیسبوک از سرقت اطلاعات مربوط به 29 هزار کارمند این شرکت خبر داد. این اطلاعات بر روی چند هارددیسک ذخیره شده بود. اطلاعات به سرقت رفته شامل شماره حساب، نام کامل و چهار رقم آخر شماره تأمین اجتماعی، مقدار حقوق، مزایا، پاداش و دیگر اطلاعات مربوط به 29 هزار کارمندی بوده است که در سال 2018 در فیسبوک استخدام شده بودند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تک‌نیوز و به نقل از بلومبرگ، اطلاعات مربوط به کارمندان فیسبوک که بدون هیچ‌گونه رمزنگاری‌ای بر روی چند عدد هارددیسک ذخیره شده بود، به سرقت رفت. این هارددیسک‌ها در ماشین یکی از کارمندان بخش حقوق و دستمزد این شرکت قرار داشت که مورد سرقت قرار گرفت. فیسبوک اعلام کرد که این اطلاعات مربوط به کارمندان این شرکت نبوده و این خبر را تکذیب کرد اما با این حال این حادثه نقطه ضعفی برای این شرکت در مورد حفظ حریم خصوصی کارمندانش خواهد بود.

سخنگوی فیسبوک با انتشار این خبر گفت : هنوز سوء استفاده‌ای از این اطلاعات منتشر نشده است و سارق برنامه از قبل طراحی شده خاصی برای استفاده از این اطلاعات نداشته است. انتشار این سرقت از طرف فیسبوک نیز جالب توجه بوده است. این شرقت حدود یکماه قبل انجام شده بود. در آن زمان کاربران از این اتفاق مطلع نبودند و سه روز بعد در جریان این موضوع قرار گرفتند. 12 روز بعد هم مشخص شد که اطلاعات مربوط به کاربران روی این هارددیسک ها قرار داشته است. فیسبوک از طریق یک ایمیل کارکنانش را در جریان این شرقت قرار داده بود.

این که فیسبوک به چه علتی اطلاعات کاربران را بدون رمزنگاری و تنها از طریق یک هارددیسک به بیرون از ساختمان منتقل و با توجه به سرقت های بالای منطقه سانفرانسیکو در یک خودرو به حال خود رها کرده جای سوال دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال