سومین مرحله از مراحل هفتگانه هم خطی آینه‌های جیمز وب با موفقیت انجام شد

طبق اطلاعات منتشر شده توسط تیم مرکز کنترل ماموریت در موسسه علمی تلسکوپ فضایی اکنون سومین مرحله از مراحل هفتگانه خطی کردن آینه های رصدخانه فضایی جیمز وب پشت سر گذاشته شد. این مراحل با هدف ایجاد یک تصویر واضح و فوکوس شده یا همان همخطی قطعات و انباشت تصاویر انجام می شود. به گزارش […]

طبق اطلاعات منتشر شده توسط تیم مرکز کنترل ماموریت در موسسه علمی تلسکوپ فضایی اکنون سومین مرحله از مراحل هفتگانه خطی کردن آینه های رصدخانه فضایی جیمز وب پشت سر گذاشته شد. این مراحل با هدف ایجاد یک تصویر واضح و فوکوس شده یا همان همخطی قطعات و انباشت تصاویر انجام می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، اکنون این تیم در حال ایجاد یک تغییر بسیار کوچک در قطعات هستند تا آیینه ها به درستی در موقعیت خود قرار بگیرند. در این مرحله و با جابجایی آینه ها تصویری که پیش از این جیمز وب از یک ستاره به صورت ناواضح ثبت کرده بود به شکل واضح و فوکوس شده در آمد. در مرحله هم خطی قطعات نیز با راه اندازی و کامل کردن آینه ها تمامی ۱۸ قطعه به صورت آینه ای شش و نیم متری در آمد.

در مرحله انباشت تصاویر تمامی تصاویر روی هم قرار می‌گیرند تا طی آن هر آینه در موقعیت خود نور ستاره مورد نظر را روی سنسور  نیرکم (NIRCam) ثبت کند. در این حین هر ۶ آیینه توسط اعضای تیم هم خط شده و نور دریافتی در مرکز قرار می گیرد.

این تیم در مرحله بعد باید قطعات را با دقتی کمتر نسبت به طول موج نور دریافتی تنظیم کنند تا امکان ثبت یک تصویر واحد به وجود بیاید. هم اکنون تنظیمات آینه جیمز وارد مرحله چهارم شده است. احتمالاً با پایان این مرحله تصویر نهایی نیز واضح تر خواهد شد. به گفته تیم مرکز کنترل این ماموریت تا راه‌اندازی کامل این تلسکوپ زمان زیادی مانده است. اما تاکنون پیشرفت این پروژه رضایت بخش اعلام شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال