حملات دفع شده است

حمله سایبری گروه انانیموس به چندین سایت دولتی

گروه هکرهای بین المللی به نام انانیموس (anonymous) نیمه شب ۳۰ شهریور با انتشار پیام تهدید آمیز خطاب به دولت ایران تصویری از حمله به سایت رسمی دولت منتشر کرد که نشان میداد این وبسایت از دسترس خارج شده است. این گروه هکری با اسم رمز مهسا امینی حمله خود را انجام می دهد. به […]

گروه هکرهای بین المللی به نام انانیموس (anonymous) نیمه شب ۳۰ شهریور با انتشار پیام تهدید آمیز خطاب به دولت ایران تصویری از حمله به سایت رسمی دولت منتشر کرد که نشان میداد این وبسایت از دسترس خارج شده است. این گروه هکری با اسم رمز مهسا امینی حمله خود را انجام می دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروه هکری با نام ناشناس بیش از دو دهه است که فعالیت های خود را آغاز کرد و به عنوان یکی از بدنام ترین گروههای هکری شناخته میشود. این گروه پیش از این و در زمان جنگ روسیه علیه اوکراین نیز خبرساز شده بود.

این گروه در حساب توئیتری خود که حدود ۸ میلیون دنبال کننده دارد اعلام کرد جنگ سایبری علیه روسیه و پوتین را آغاز کرده است. پس از چند ماه از اعلام این خبر بسیاری از سایت های دولتی روسیه و یا وابسته به دولت مورد حمله گسترده این هکرها قرار گرفته است.

گروه هکری انانیموس در نیمه شب ۳۰ شهریور پیام تهدیدآمیز خود را علیه دولت ایران منتشر کرد. این گروه در پیام خود مدعی شد توانسته سایت رسمی دولت ایران را هک کند و در ادامه تصویری را منتشر کرد که نشان دهنده صحت این ادعا بود. همچنین این گروه اعلام کرد جملاتی را علیه ایران و با اسم رمز مهسا امینی شروع کرده است. هدف های بعدی نیز درگاه ملی دولت هوشمند صدا و سیما و بانک مرکزی ایران خواهد بود. اما این گروه هکری چه کسانی هستند و اعضای آن را چه کسانی تشکیل می دهند.

گروه هکری ناشناس در سال ۲۰۰۳ تشکیل شد. نحوه تشکیل آن نیز گردهمایی در اتاق های گفتگوی اینترنتی بود و حملات اولیه آنها نیز بیشتر جنبه سرگرمی داشته است. ولی پس از مدتی فعالیت های آنها به جنبه های اجتماعی و سیاسی کشیده شد. پس از آن نیز افراد دیگری با عنوان هکتیویست ها به این گروه پیوستند و حتی راهپیمایی جهانی نیز داشته اند.

یکی از دلایل عدم توانایی در رهگیری آنها استفاده از ماسک و غیرمتمرکز بودنشان است. این گروه پس از آغاز فعالیت های خود در زمینه های سیاسی حملات خود را با عباراتی مانند فراموش نمی‌کنیم نمی بخشیم یا منتظر ما باشید شروع می کند. یکی از عقاید آنها مخالفت با محدودیت دسترسی به اینترنت است و در سالهای گذشته نیز بیشتر به سایت های دولتی و یا خصوصی با چنین رویکردی حمله کرده اند. از اولین هم های پر سرو صدای آنها نیز میتوان به حمله به کلیسای ساینتولوژی اشاره کرد.

البته پس از این حمله کلیسا نیز با ادعای نقض حریم خصوصی از این گروه شکایت کرد. حتی تلاش کرد تا طی حمله به انجمن صرع آمریکا برایشان پاپوش بسازد که موفقیت آمیز نبود.

این گروه در کشورهای عربی نیز فعالیت داشته است. در سال ۲۰۱۱ و در زمان اعتراض های مردم تونس سایت های دولتی این کشور هک شد. همچنین حمله به سایت های دولتی مصر نیز از سوابق این گروه است. در سال ۲۰۱۲ و در زمانی که وزارت دادگستری و آف بی آی یک سایت آپلود و دانلود را به جرم نقض کپی رایت دستگیر کرده بودن مورد حمله قرار گرفتند. همچنین این گروه چند صد حساب کاربری داعش در توئیتر را نیز هک کردند. این اتفاق برای سایت pay-pall نیز افتاد.

بعضی از اعضای این گروه شناسایی و زندانی شدند و برای مدتی خبری از این گروه هکری نبود تا زمانی که قانون جنجالی سقط جنین در آمریکا توسط حزب جمهوری خواه مطرح شد. سایت های این حزب مورد حمله قرار گرفت و بدین ترتیب در اعتراض به این قانون با معترضان همراه شد. اخیرا نیز پس از حمله روسیه به اوکراین این گروه برای نخستین بار در صفحه توییتر خود با اعلام جنگ سایبری علیه روسیه حملات هکری خود را آغاز کردند.

که طی آن مدعی حمله به چند صد سایت روسی و سایت های دولتی این کشور شدند که حدود ۴۵۰ عدد از آنها آسیب جدی دیدند.

حدود چهار روز پیش این گروه هکری با انتشار ویدئویی از اعتراضات مردم در ایران پیامی را با اسم رمز مهسا امینی خطاب به ایران منتشر کرد. آنها در این پیام اعلام کردند ما اینجائیم ما با شما هستیم منتظر ما باشید.. در ادامه نیز دو تصویر از حمله به سایت پایگاه اطلاع رسانی دولت ایران در صفحه قرار گرفت. این سایت پس از وقفه یک ساعته مجددا فعال شد.حملات بعدی روی درگاه ملی سایت صدا و سیما و بانک مرکزی بود. با توجه به پیشینه این گروه مسئولان امنیتی سایت های داخلی در آینده با مشکلات فراوانی روبرو خواهند بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال