زمان نخستین فعالیت تلسکوپ فضایی جیمز وب مشخص شد

ستاره شناسان تیم پروژه تلسکوپ فضایی جیمز وب اولین فعالیت اصلی این تلسکوپ را در اواخر تیرماه اعلام کرده اند.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک ستاره شناس که روی پروژه این تلسکوپ فضایی کار می کند اولین فعالیت این تلسکوپ و ثبت تصویر تمام رنگی علمی آن را در تاریخ اواخر […]

ستاره شناسان تیم پروژه تلسکوپ فضایی جیمز وب اولین فعالیت اصلی این تلسکوپ را در اواخر تیرماه اعلام کرده اند.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک ستاره شناس که روی پروژه این تلسکوپ فضایی کار می کند اولین فعالیت این تلسکوپ و ثبت تصویر تمام رنگی علمی آن را در تاریخ اواخر تیرماه دانسته است. در حالیکه این تلسکوپ 5 ماه صرف تراز کردن ابزار های خود کرده است هنوز در مورد استفاده از دوربین های آن برای جهت یابی تردید وجود دارد.

کلاوس پونتوپیدان، از موسسه علمی تلسکوپ فضایی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد این تیم در ابتدا دوست داشت زمان ثبت اولین تصویر این تلسکوپ را به صورت غافلگیر کننده اعلام کند. اما تاخیر در این اقدام و پنهان کاری به دلیل قطعی نشدن اهداف اولیه بوده است. در حال حاضر اولویت بندی برای رصد اجرام طی فهرستی ایجاد شده و ناسا در این باره با شرکای خود در آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا روی آن کار میکند. احتمالاً تصاویر جدید این تلسکوپ از نوع اختر فیزیکی بوده که با هدف افزایش درک بشریت از جهان ثبت خواهد شد.

 این تلسکوپ تا کنون دو تصویر از میدان ستاره ای و یک ستاره نوری نیز منتشر کرد تا بتواند آینه های خود را با استفاده از آن تراز کند. با این حال تمامی تصاویر گرفته شده به صورت آزمایشی بوده و تنها برای راه اندازی آن ثبت شده است. این تلسکوپ با کمک نور مادون قرمز امکان ثبت تصاویر با وضوح بالا را خواهد داشت. تلسکوپ فضایی جیمز وب قرار است نخستین سال های تشکیل جهان را به انسان نشان دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال