امارات متحده با کمک پهپادها آب و هوای دبی را کنترل میکند

تغییرات اقلیمی بسیار زودتر از آنچه که دانشمندان پیش‌بینی کرده بودند در حال رخ دادن است. به همین دلیل بسیاری از مناطق مختلف کره زمین دماهای دوره های بسیاری را تجربه می کند. در حالیکه پیش از این هرگز اینطور نبوده و این موضوع نشان دهنده گرم شدن کره زمین است. به همین دلیل امارات […]

تغییرات اقلیمی بسیار زودتر از آنچه که دانشمندان پیش‌بینی کرده بودند در حال رخ دادن است. به همین دلیل بسیاری از مناطق مختلف کره زمین دماهای دوره های بسیاری را تجربه می کند. در حالیکه پیش از این هرگز اینطور نبوده و این موضوع نشان دهنده گرم شدن کره زمین است. به همین دلیل امارات متحده برای کنترل آب و هوای شهر دبی از پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین برای بارور کردن ابر ها استفاده خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاهش بارندگی در امارات متحده و همچنین افزایش دما باعث خشکسالی در شهر دوبی شده و به همین دلیل برای کنترل آب و هوا نیاز به استفاده از پهپاد و هواپیمای بدون سرنشین شده است. این هواپیماهای بدون سرنشین می‌توانند با کنترل هوا مقابله کنند.

از عملیات بارورسازی ابرها با استفاده از پهباد در ۹ پروژه و با هزینه ای بالغ بر ۱۵ میلیون دلار انجام گیرد. در این پروژه ها هواپیماهای بدون سرنشین ابرها را بارور کرده و بدین ترتیب قطرات آب داخل ابرها خواهند شد. امارات تاکنون ۱۲۶ نمونه باروری ابرها را آزمایش کرده است. محقق اصلی این پروژه کری نیکول می گوید: در این آزمایشات تلاش شده تا قطرات داخل اب  به اندازه کافی بزرگ شوند تا رسیدن به سطح زمین پس از جداسازی از ابر زنده بمانند.

 بدین ترتیب این روش توانسته بر فراز شهر دبی باران را جاری کند و حتی اعلام اخطار های ایمنی برای رانندگان را نیز به وجود آورد. این در حالی است که بسیاری از محققان این روش را خطرناک دانسته و در نهایت باروری ابرها را منجر به طغیان و سیلاب های خطرناک می دانند. سفیان فرح کارشناس باروری ابرها از امارات می گوید: ما در این روش تنها میزان باران را افزایش داده و حتی همه ابرها را نیز باور نمی‌کنیم. زیرا نفوذ به برخی از ابرها ممکن است خطرناک باشد. اما امکان خطرات احتمالی دیگر نیز وجود دارد .زیرا در این روش علاوه بر بارهای الکتریکی از مواد شیمیایی نیز استفاده خواهد شد. این مواد شیمیایی که از بلورهای نمکی نانوذرات دی اکسید تیتانیوم شده در طبقه بندی مواد سرطان زای احتمالی برای انسان قرار گرفته است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال