امارات برای کاوش کمربند سیارکی برنامه ریزی جاه طلبانه ای را پیش می برد

امارات قصد دارد ماموریت سیارکی خود را در سال ۲۰۲۸ و با هدف پرده برداری از اسرار اجرام فراتر از نپتون آغاز کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حدود بیش از یکسال پیش امارات اعلام کرد قصد دارد یک ماموریت جاه طلبانه به مقصد فضای دوردست و کمربند سیارکی انجام دهد. طبق اعلام […]

امارات قصد دارد ماموریت سیارکی خود را در سال ۲۰۲۸ و با هدف پرده برداری از اسرار اجرام فراتر از نپتون آغاز کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حدود بیش از یکسال پیش امارات اعلام کرد قصد دارد یک ماموریت جاه طلبانه به مقصد فضای دوردست و کمربند سیارکی انجام دهد. طبق اعلام کنونی امارات برنامه ریزی برای ملاقات با ۷ سیارک این کمربند را انجام داده است.

طبق گزارش منتشر شده توسط ارز تکنیکا، امارات قصد دارد با همکاری دانشگاه کلرادو بولدر این ماموریت را در سال ۲۰۲۸ آغاز کند. به گفته آنان این ماموریت در ادامه فعالیت های فضاپیمای مریخی آنها به نام امید است. این فضاپیما در سال ۲۰۲۱ روی سطح مریخ فرود آمد و تاکنون در حال کاوش در این سیاره سرخ است.

ساره امیری، رییس آژانس فضایی امارات در زمان اعلام این ماموریت گفت: ماموریت جدید ما در کاوش کمربند سیارکی می تواند ما را طی رشد پیچیدگی ها و توانایی ها به سطح رسانده و نشان دهنده جهش روبه جلو بخش فضایی امارات باشد.

قرار است فضاپیمای امارات از زهره، زمین و مریخ کمک های گرانشی دریافت کرده و پس از آن با ۷ سیارک کمربند اصلی ملاقات کند. ملاقات با ۶ سیارک با سرعت بالا توسط این فضاپیما انجام میشود و در نهایت نیز سیارک جاستیشا قرار دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال