تلاش امارات متحده عربی برای جذب شرکت‌های بزرگ رمز ارز جهان

یک مقام دولتی امارات متحده عربی اعلام کرد در این کشور مجوزهای فدرال برای شرکتهای ارائه کننده دارایی مجازی صادر شده و به زودی این کشور بزرگترین شرکت های جهان در حوزه رمز ارز را جذب خواهد کرد. در حال حاضر برخی از شرکت‌ها مانند بایننس نیز به دنبال حضور در کشور امارات متحده عربی […]

یک مقام دولتی امارات متحده عربی اعلام کرد در این کشور مجوزهای فدرال برای شرکتهای ارائه کننده دارایی مجازی صادر شده و به زودی این کشور بزرگترین شرکت های جهان در حوزه رمز ارز را جذب خواهد کرد. در حال حاضر برخی از شرکت‌ها مانند بایننس نیز به دنبال حضور در کشور امارات متحده عربی است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، امارات متحده قصد دارد با ایجاد یک سیستم جدید استخراج کریپتو را افزایش دهد. از طرفی در این کشور قانون ارزهای دیجیتال توسط سازمان اوراق بهادار و کالا در مرحله نهایی اصلاح قرار دارد. پس از آن مجوز راه اندازی VASP‌ها صادر خواهد شد.

این مجوز مربوط به موسساتی است که در زمینه دارایی های مجازی فعالیت می کنند. دارایی های مجازی همان سرویس های مربوط به خدمات کیف پول، ترید ارزها، معادلات ارزهای دیجیتال و وجود رمزنگاری و انتشار توکن است. یکی از بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان یعنی بایننس نیز به دنبال حضور پررنگ در امارات متحده عربی است. از طرفی حضور این شرکت ها در امارات متحده عربی با سیستم مجوز سراسری امکان رقابت موسسات مالی کشور را با دیگر کشورها از جمله سنگاپور و هنگ کنگ فراهم می کند.

در سال گذشته در امارات متحده عربی ۱۴ سازمان از بخش دولتی و ۱۶ موسسه از بخش خصوصی در زمینه دارایی های دیجیتالی فعالیت داشتند. البته این آمار مربوط به سال گذشته میلادی و بدون مجوز VASP‌ها و با وجود ریسک بالا در طرح های مالی غیر قانونی بود و دولت در نهایت تصمیم به تدوین مقررات مناسب به جای ممنوعیت گرفته است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال