امارات از یک زیردریایی متفاوت که به فضاپیما شباهت دارد رونمایی کرد

یک استارت آپ اماراتی برای ساخت نوعی زیردریایی متفاوت شبیه به فضاپیما یک طرح مفهومی ارائه داده است.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استارتاپ مستقر در امارات برای ساخت نوعی زیردریایی متفاوت طرح جدیدی را ارائه کرده است که بیشتر به یک فضاپیمای آینده‌نگرانه شباهت دارد. این شرکت با نام هایلند سیستمز […]

یک استارت آپ اماراتی برای ساخت نوعی زیردریایی متفاوت شبیه به فضاپیما یک طرح مفهومی ارائه داده است.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استارتاپ مستقر در امارات برای ساخت نوعی زیردریایی متفاوت طرح جدیدی را ارائه کرده است که بیشتر به یک فضاپیمای آینده‌نگرانه شباهت دارد. این شرکت با نام هایلند سیستمز HIghland Systems از زیردریایی خود با نام کرونوس رونمایی کرد که از لحاظ ظاهر و مشخصات فنی به طور اساسی تغییر داده شده است. در حال حاضر زیردریایی های بسیار پیشرفته برای عملیات های مختلف طراحی شده اند اما همگی آنها در شکل اولیه از یک استاندارد اصلی پیروی می کنند. از طرفی به دلیل اهمیت فناوری هایی مانند موتور های الکتریکی و همچنین وسایل نقلیه بدون سرنشین می توان از آن‌ها در زیردریایی ها با هدف کاهش مصرف سوخت و افزایش قابلیت های استتار استفاده کرد.

زیردریایی طراحی شده توسط استارتاپ هایلند سیستمز می‌تواند ده مسافر و یک خدمه را در خود جای دهد. طبق ادعای شرکت سازنده بدنه آن طوری طراحی شده که سرعت بالاتری را ارائه خواهد کرد. همچنین سوخت مصرفی آن نیز کمتر خواهد بود. این زیردریایی می تواند علاوه بر عملیات نجات یا جنگ در عملیات تجاری نیز مورد استفاده قرار بگیرد. ژنراتور دیزل و موتور الکتریکی در این زیر دریایی به صورت ادغام شده امکان ۵۴ ساعت کار را فراهم می کند. علاوه بر آن با امکان تا کردن بالهای این زیردریایی و حمل و نقل آن روی زمین نیز آسان‌تر خواهد بود.

وزن این زیردریایی ده هزار کیلوگرم است است که می تواند حدود ۳ هزار کیلوگرم را روی آب حمل کند. با استفاده از موتور دیزلی حداکثر سرعت این زیردریایی تا ۸۰ کیلومتر در ساعت روی آب و ۵۰ کیلومتر در ساعت زیر آب خواهد بود. در فضای داخلی این زیردریایی نیز سیستم پشتیبانی به صورت خودکار وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال