قطعنامه سازمان ملل برای کاهش زباله ها در فضا تصویب شد

سازمان ملل با هدف کاهش زباله های فضایی قطعنامه ای را به تصویب رساند که طی آن کشورها از انجام آزمایش های ضدماهواره صعود مستقیم منع خواهند شد. زیرا این آزمایش به افزایش زباله های فضایی می انجامد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصمیم سازمان ملل برای جلوگیری از تولید زباله های […]

سازمان ملل با هدف کاهش زباله های فضایی قطعنامه ای را به تصویب رساند که طی آن کشورها از انجام آزمایش های ضدماهواره صعود مستقیم منع خواهند شد. زیرا این آزمایش به افزایش زباله های فضایی می انجامد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصمیم سازمان ملل برای جلوگیری از تولید زباله های فضایی به دلیل خطرات ایجاد شده توسط این زباله ها گرفته شده است. خطر برخورد با ۱۵۰۰ قطعه زباله فضایی ایجاد شده توسط یک ASAT روسی در سال گذشته ایستگاه فضایی بین المللی را با مشکلاتی مواجه کرد. البته این قطع نامه بطور کامل آزمایش سیستم های ASAT را ممنوع نمی کند بلکه در صورتی که این اقدام همراه با تولید زباله فضایی باشد از انجام آن جلوگیری میشود. البته به دلیل اینکه قانون موردنظر توسط مجمع عمومی این سازمان به تصویب رسیده است و شورای امنیت در آن دخالتی نداشته از نظر پیروی چندان الزامی نیست.

زباله های فضایی ایجاد شده در فضا می تواند برای فضانوردان بسیار خطرناک باشد. همچنین باعث انعکاس نور خورشید به سمت زمین میشوند که این کار در کار تلسکوپ های مستقر روی زمین اختلال ایجاد می کند. محققان در مورد افزایش این زباله ها با استقبال مردم از ماهواره های کوچک ارائه کننده اینترنت نگرانند.

در بین کشورهای انجام دهنده این آزمایشات یعنی روسبه، چین، هند و آمریکا تنها ایالات متحده این قطع نامه را پذیرفت و به آن رای مثبت داد. در حالیکه ایران بهمراه کشورهایی مانند سوریه، بلاروس، بولیوی و دیگر کشورها به آن رای منفی دادند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال